Informacje dla Rodziców


INFORMACJA O KANDYDATACH ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZEDSZKOLA I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dyrekcja   

Dyrektor Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym informuje, że wnioski kandydatów do Przedszkola Samorządowego i do oddziałów  przedszkolnych zostały rozpatrzone przez Komisję Rekrutacyjną pod względem formalnym.  Wszyscy kandydaci  z rocznika 2011, 2010, 2009, 2008  są zakwalifikowani do dalszej procedury rekrutacyjnej tj. spełniają wymogi formalne. Listy kandydatów zakwalifikowanych zostały wywieszone na tablicy informacyjnej ?Do Rodziców?, a ostateczna lista przyjętych do  przedszkola i oddziałów przedszkolnych będzie podana do publicznej wiadomości   28 kwietnia 2014 r.

 
Wyniki badania ankietowego PDF Drukuj Email
Wpisany przez medakowicz   

Wyniki anonimowej ankiety ewaluacyjnej przeprowadzonej wśród rodziców uczniów Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki

w Juchnowcu Górnym w marcu 2014

W badaniu ankietowym wzięło udział 251 z 367 rodziców, co stanowi 68 % wszystkich rodziców uczniów naszej szkoły. Badanie polegało na ocenie 8 stwierdzeń w skali od 1-6 wraz ze wskazaniem lub podaniemodpowiednich argumentów. Zdecydowana większość rodziców wypełniła tylko część oceniającą bez podania argumentów. Najbogatszą argumentację przedstawili rodzice klas I-III, najuboższą-rodzice uczniów klas gimnazjalnych, co wynika z większego zaangażowania rodziców dzieci z edukacji wczesnoszkolnej w życie klasy i szkoły.

Mam wpływ na  współtworzenie działań wychowawczych w szkole.

Działania w tym obszarze zostały ocenione na 3,7. Wśród argumentów najczęściej wskazywali na uczestnictwo w zebraniach ogólnych, podczas których mają możliwość przekazania swoich sugestii. Zwrócili również uwagę na fakt, iż  na pierwszym zebraniu z wychowawcą podają propozycje i opiniują Plan pracy wychowawczej klasy. Przy tworzeniu działań wychowawczych współpracują z wychowawcą, dyrektorem, pedagogiem, psychologiem.

Działania wychowawcze podejmowane w szkole eliminują negatywne zachowania.

Działania w tym obszarze zostały ocenione na 3,9. Ankietowani rodzice podkreślają dużą rolę monitoringu oraz dyżurów nauczycieli na eliminowanie negatywnych zachowań uczniów. Wskazują na to, iż ujemna punktacja motywuje dziecko do poprawy swojego zachowania. Ważnym aspektem jest reagowanie na negatywne zachowania uczniów oraz częste rozmowy na temat bieżących problemów wychowawczych prowadzone z wychowawcą, pedagogiem, psychologiem oraz spotkania z ekspertami z różnych dziedzin, w tym z policją. Rodzice zauważają ważność wzajemnej współpracy, relacji pomiędzy rodzicem, nauczycielem i uczniem.

Działania wychowawcze podejmowane w szkole wzmacniają właściwe zachowania uczniów.

Działania w tym obszarze zostałyocenione na 4,1. Zdaniem rodziców największy wpływ na wzmacnianie właściwych zachowań uczniów ma realizacja programu wychowawczego oraz programu profilaktyki, prowadzenie godzin wychowawczych, apeli porządkowych,  spotkania z pedagogiem, psychologiem, system nagród i pochwał, punktów dodatnich, organizacja wspólnych wyjazdów.

Szkoła przygotowuje moje dziecko do przyszłego życia.

Działania w tym obszarze zostałyocenione na 4,5. Zdaniem rodziców szkoła dobrze przygotowuje dziecko do przyszłego życia. Największy wpływ mają na to zajęcia dodatkowe prowadzone w szkole, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, udział w różnych projektach, programach oraz wszelkiego rodzaju wyjazdy, wycieczki. Ważną rolę spełnia również poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe. Rodzice nie wskazali własnych argumentów dotyczących tego obszaru.

Szkoła daje możliwość wykorzystania potencjału mojego dziecka oraz rozwijania jego zainteresowań.

Działania w tym obszarze zostałyocenione na 4,1. Według rodziców ich dzieci mają możliwość wykorzystywania swojego potencjału oraz rozwijania swoich zainteresowań dzięki organizowanym na terenie szkoły zajęciom dodatkowym zarówno dla uczniów zdolnych (np. koła zainteresowań) oraz uczniów o niskim potencjale (np. zajęcia wyrównawcze). Podkreślana jest również rola szkoły w przygotowaniu uczniów do konkursów przedmiotowych, artystycznych i sportowych. Podczas lekcji uczniowie mogą rozwijać swoją wiedzę i umiejętności. Szkoła realizuje dodatkowe projekty i programy  z różnych dziedzin wzbogacając ofertę o różnorodne zajęcia dodatkowe. Pozytywny wpływ na rozwój dzieci mają imprezy integracyjne, wycieczki, wyjazdy do kina, teatru itp.

Moje dziecko bierze udział w życiu społeczności lokalnej.

Działania w tym obszarze zostałyocenione na 3,6. Większość rodziców podkreśliła, że ich dzieci aktywnie uczestniczą w życiu społeczności lokalnej poprzez udział w uroczystościach lokalnych, a także występy uczniów reprezentujących naszą szkołę podczas konkursów artystycznych, zawodów sportowych, uroczystości środowiskowych. Rodzice uczniów klas IV-VI zwrócili szczególną uwagę na działalność zespołu "Jarzębinki", natomiast rodzice uczniów klas III gimnazjum wskazali na projekt "Gramy w radę-damy radę".

Szkoła zachęca moje dziecko do samokształcenia.

Działania w tym obszarze zostałyocenione na 3,8. Do najczęściej wskazywanych sposobów zachęcania uczniów do samokształcenia rodzice zaliczyli: zajęcia dodatkowe, udział w konkursach, wycieczkach, projektach edukacyjnych. Wykorzystywanie różnych źródeł informacji oraz atrakcyjnych pomocy dydaktycznych podczas zajęć dodatkowo motywuje uczniów do uczenia się.

Szkoła jest nowatorska.

Działania w tym obszarze zostałyocenione na 3,8. Zdaniem rodziców o nowatorstwie szkoły świadczy dobre wyposażenie sal lekcyjnych w sprzęt multimedialny, tablice interaktywne, dobry dostęp do pomocy dydaktycznych i sprzętu sportowego, nowoczesne boisko, pozyskiwanie funduszy unijnych na rozwój szkoły.

  • Z badania ankietowego wynika, że rodzice mają możliwość wpływania na współtworzenie działań wychowawczych w szkole poprzez kontakt z wychowawcą, pedagogiem, psychologiem, dyrektorem szkoły.
  • Z prezentowanych argumentów wynika, że wielu rodziców orientuje się w działaniach podejmowanych przez szkołę w obszarze edukacji i wychowania.

Lp.

Stwierdzenia

Ocena

 

ogółem

 

Argumenty wymienione przez rodziców

251/367

68%

83/120

99/120

69/127

I-III

SP

IV-VI SP

I-III

GIM.

1.

Mam wpływ na  współtworzenie działań wychowaw-
czych w szkole.

3,9

 

1-5

2-8

3-16

4-22

5-25

6-7

3,5

 

1-7

2-12

3-25

4-23

5-19

6-3

3,8

 

1-4

2-5

3-18

4-23

5-21

6-8

3,7

I-III SP

1.Na pierwszym zebraniu z wychowawcą podaję propozycje i opiniuję Plan pracy wychowawczej klasy. (13)

2.Uczestniczę w zebraniach ogólnych
i przekazuję swoje sugestie.(19)

3. Zgłaszam propozycje do: wychowawcy, dyrektora, pedagoga, psychologa. (5)

4. Zatwierdzam Program wychowawczy szkoły na dany rok szkolny na zebraniu Rady Rodziców. (5)

IV-VI SP

1.Na pierwszym zebraniu z wychowawcą podaję propozycje i opiniuję Plan pracy wychowawczej klasy. (14)

2.Uczestniczę w zebraniach ogólnych i przekazuję swoje sugestie. (17)

3. Zgłaszam propozycje do : wychowawcy - , dyrektora, pedagoga, psychologa. (11)

I-III GIM.

1.Na pierwszym zebraniu z wychowawcą podaję propozycje i opiniuję Plan pracy wychowawczej klasy. (10)

2.Uczestniczę w zebraniach ogólnych i przekazuję swoje sugestie. (13)

3. Zgłaszam propozycje do : wychowawcy, dyrektora, pedagoga, psychologa. (7)

4. Inne: pomoc wychowawcy (1)

 

2.

Działania wychowawcze  podejmowane w szkole eliminują negatywne zachowania.

 

 

4,1

 

1-3

2-5

3-12

4-23

5-24

6-13

3,7

 

1-1

2-11

3-27

4-30

5-18

6-12

3,8

 

1-0

2-8

3-13

4-17

5-21

6-9

3,9

I-III SP

Dzieci są uczone współpracy i szacunku w grupie szkolnej.

Znają zasady bezpieczeństwa i skutki stosowania używek.

Prowadzona jest systematycznie obserwacja uczniów.

Nauczyciele pełnią dyżury w szkole i podczas odwozu.

Prowadzone są rozmowy ze szkolnym pedagogiem.

Udzielana jest pomoc i poradnictwo edukacyjno-psychologiczne.

Jest współpraca nauczyciela i rodzica.

Udział w dodatkowych programach.

Ujemna punktacja motywuje dziecko do poprawy swojego zachowania.

Skuteczny program wychowawczy szkoły.

Rozmowy z uczniami, spotkania z ekspertami.

Działania wychowawcze podejmowane w szkole w bardzo dużym

stopniu wpływają na zachowanie uczniów, ale również rodzice

odgrywają dużą rolę. Ważne są relacje: nauczyciel -wychowawca

uczeń oraz uczeń-uczeń.

Jestem na bieżąco informowana przez nauczycieli o negatywnym

zachowaniu moich dzieci.

IV-VI SP

Punkty ujemne w systemie punktowym mobilizują uczniów do pozytywnych zachowań.

Zachowanie uczniów omawiane jest na godzinach wychowawczych.

Odbywają się w szkole spotkania z ekspertami z różnych dziedzin.

Organizowane są spotkania z policją.

Dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych z socjoterapeutą, psychologiem.

Prowadzone są rozmowy z dyrektorem, wychowawcą i pedagogiem szkolnym, prelekcje psychologiczno-pedagogiczne.

Spotkania z rodzicami.

Dyżury nauczycieli na korytarzu podczas przerw.

Monitoring.

Pomoc nauczycieli w rozwiązywaniu różnych problemów.

GIMNAZJUM

Dyżury na korytarzach.

Monitoring.

Rozmowy indywidualne.

Pogadanki na godzinach wychowawczych.

Reagowanie na bieżące problemy.

Spotkania uczniów ze specjalistami dotyczące profilaktyki.

Zgłaszanie incydentów na policję.

3.

Działania wychowawcze podejmowane w szkole wzmacniają właściwe zachowania uczniów.

4,5

 

1-1

2-3

3-8

4-24

5-26

6-19

3,7

 

1-1

2-15

3-20

4-21

5-32

6-10

4,2

 

1-1

2-4

3-16

4-15

5-23

6-10

4,1

I-III SP

Wycieczki, wyjazdy do kina, teatru,

Zajęcia dodatkowe.

W szkole są prowadzone spotkania z ekspertami, np.
z policjantem.

Godziny wychowawcze, apele wpływają na właściwe zachowania uczniów.

Rozmowy z pedagogiem, psychologiem.

Nauczyciele motywują dzieci stosując pochwały słowne na forum klasy.

Nauczyciele informują o sukcesach uczniów.

Zwraca się uwagę na zwroty grzecznościowe, zasady koleżeństwa.

Uczniowie uczestniczą w uroczystościach szkolnych.

Dyżury na przerwach pełnione przez pracowników szkoły.

 

IV-VI SP

Za właściwe zachowania utrzymują punkty dodatnie i pochwały.

Spotkania z ekspertami z różnych dziedzin.

Rozwijanie zainteresowań uczniów, np. zajęcia sportowe.

Ukazywanie wzorców.

Realizacja programu profilaktyki i programu wychowawczego.

Nagrody za udział w różnych projektach i akcjach.

Pogadanki z wychowawcą.

Spotkania z pedagogiem.

Apele.

GIMNAZJUM

Apele porządkowe.

Rozmowy z nauczycielem.

Bieżące reakcje nauczycieli na zachowania uczniów.

Przestrzeganie SSO.

Realizacja programu profilaktycznego.

Wspólne wyjazdy.

Spotkania z psychologiem.

4.

Szkoła przygotowuje moje dziecko do przyszłego życia.

4,5

 

1-2

2-2

3-8

4-15

5-30

6-22

4,6

 

1-4

2-5

3-10

4-22

5-29

6-29

4,4

 

1-2

2-5

3-7

4-19

5-20

6-16

4,5

I-III SP

Szkoła oferuje:

  1. Zajęcia dodatkowe. (23)
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. (17)
  3. Spotkania z ekspertami z różnych dziedzin. (14)
  4. Udział w dodatkowych programach. (13)
  5. Wyjazdy do kina, teatru, filharmonii itd. (19)
  6. Wycieczki turystyczno-krajoznawcze. (18)

IV-VI SP

Szkoła oferuje:

1.Zajęcia dodatkowe. (28)

2. Poradnictwo i doradztwo edukacyjno -zawodowe. (16)

3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczną. (24)

4. Spotkania ze ekspertami z różnych dziedzin. (20)

5. Udział w projektach. (23)

6. Wyjazdy do kina, teatru, filharmonii itd. (26)

7. Wycieczki turystyczno-krajoznawcze. (24)

 

GIMNAZJUM

Szkoła oferuje:

1.Zajęcia dodatkowe. (21)

2. Poradnictwo i doradztwo edukacyjno -zawodowe. (12)

3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczną. (12)

4. Spotkania ze ekspertami z różnych dziedzin. (9)

5.Udział w projektach. (16)

6.Wyjazdy do kina, teatru, filharmonii itd. (15)

7. Wycieczki turystyczno-krajoznawcze. (13)

8. Inne: zajęcia dodatkowe z j.ang (Youngster)

5.

Szkoła daje możliwość wykorzystania potencjału mojego dziecka oraz rozwijania jego zainteresowań.

4,4

 

1-4

2-3

3-16

4-15

5-24

6-21

3,8

 

1-5

2-13

3-20

4-26

5-25

6-10

4,2

 

1-1

2-7

3-14

4-15

5-20

6-12

4,1

I-III SP

Prowadzone są dodatkowe zajęcia dla zdolnych dzieci oraz zajęcia wyrównawcze.

Udział w dodatkowych programach.

Prowadzone są zajęcia pozalekcyjne, koła zainteresowań, zespół ludowy.

Organizuje się wyjazdy do kina, teatru.

Prowadzone są w szkole dodatkowe programy
(np. zdrowego żywienia, spotkania z ekspertem).

Organizowane są różne konkursy.

Uczestnictwo w zawodach sportowych.

Dzieci mają możliwość rozwijania zdolności artystycznych (tworzenie teatrzyków, recytacja wierszy, śpiewanie piosenek).

Niewystarczająca ilość dodatkowych zajęć sportowych rozwijających ogólną sprawność dziecka.

IV-VI SP

Zajęcia dodatkowe i koła zainteresowań.

Nauczyciele zachęcają uczniów do udziału w wielu akcjach charytatywnych.

Szkoła przygotowuje do udziału w konkursach przedmiotowych i artystycznych oraz zawodach sportowych.

Organizowane są zajęcia teatralne.

Działa zespół ludowy Jarzębinki.

Organizowane są wycieczki, wyjazdy, ogniska, imprezy integracyjne.

Dzieci nie mają motywacji.

Mogłaby być większa różnorodność zajęć.

GIMNAZJUM

Zajęcia dodatkowe.

Konkursy.

Praca z komputerem.

Możliwość wyboru zajęć artystycznych.

Dużo kółek zainteresowań.

Udział w projektach.

Spotkania z ekspertami z różnych dziedzin.

6.

Moje dziecko bierze udział w życiu społeczności lokalnej.

-

3,7

 

1-9

2-15

3-15

4-23

5-19

6-18

3,5

 

1-5

2-11

3-12

4-18

5-13

6-7

3,6

I-III SP

Nie badano.

IV-VI SP

Dzieci uczestniczą w uroczystościach lokalnych.

Odbywają się występy uczniów reprezentujące naszą szkołę.

Szkoła uczestniczy w uroczystościach o charakterze patriotycznym.

Dzieci śpiewają w chórze podczas uroczystości środowiskowych.

Działalność zespołu ?Jarzębinki? ? wyjazdy np. do DPS w Czerewkach.

Uczestnictwo w warsztatach teatralnych w OK.

Udział w festynach.

Udział w rekolekcjach.

Udział w zawodach sportowych, konkursach szkolnych.

Akcje charytatywne.

?Moje dziecko raczej nie bierze udziału w życiu społeczności lokalnej, ponieważ mieszka daleko od szkoły, od kolegów i koleżanek, jest jeszcze za mały, by mógł sam dojeżdżać MPK do GOK-u.?

GIMNAZJUM

Działalność Samorządu,

Udział w imprezach, uroczystościach szkolnych, Rekolekcjach konkursach,zawodach sportowych.

Organizowanie festynów.

Udział w projekcie "Gramy w radę-damy radę".

7.

Szkoła zachęca moje dziecko do samokształcenia.

4,3

 

1-1

2-3

3-16

4-20

5-26

6-16

3,2

 

1-5

2-17

3-20

4-29

5-20

6-8

3,8

 

1-1

2-14

3-12

4-20

5-15

6-7

3,8

I-III SP

Organizowane są spotkania z ekspertami z różnych dziedzin.

Dzieci mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności podczas

konkursów.

Organizowanie zajęć dodatkowych, wycieczek.

Udział w przedstawieniach.

Udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna.

Lekcje prowadzone są przez kompetentne  i wykształcone osoby, które

potrafią zachęcić dziecko do nauki.

Podczas zajęć nauczyciele korzystają z dodatkowych pomocy

multimedialnych.

Wycieczki turystyczno-krajoznawcze.

IV-VI SP

Wykorzystywanie atrakcyjnych pomocy dydaktycznych (np. filmy).

Plakaty zachęcające do nauki.

Szkoła zachęca do nauki poprzez koła zainteresowań.

Nauczyciel wymaga poszukiwania informacji w różnych dostępnych źródłach, poprzez proponowane konkursy mobilizuje do samodzielnej pracy.

Zachęca się do samokształcenia poprzez organizowanie szkolnych przedstawień, poprzez prowadzenie koła teatralnego (publiczne występy).

Wykonywanie projektów.

GIMNAZJUM

Zajęcia pozalekcyjne, kółka zainteresowań umożliwiają odkrywanie i rozwijanie mocnych stron.

Douczanie w szkole podczas zajęć wyrównawczych, konsultacji.

Konkursy, projekty edukacyjne, wycieczki turystyczno-krajoznawcze.

8.

Szkoła jest nowatorska.

3,9

 

1-4

2-2

3-16

4-23

5-22

6-12

3,7

 

1-6

2-15

3-21

4-28

5-21

6-8

3,8

 

1-6

2-4

3-19

4-15

5-20

6-5

3,8

I-III SP

Szkoła posiada sale komputerowe.

Do nauki w salach wykorzystuje się komputery i rzutniki.

Udział w projektach.

Organizacja wycieczek, wyjazdów do kina, teatru, filharmonii.

Prowadzone są zajęcia dodatkowe.

Dobry dostęp do pomocy naukowych i sprzętu sportowego.

IV-VI SP

Szkoła posiada tablice multimedialne, jest bardzo dobrze wyposażona w pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny, komputery.

Szkoła bierze udział w różnego rodzaju projektach ogólnokrajowych. Sale zabaw dla młodszych dzieci.

Dobrze rozwinięty poziom edukacji.

Brak dziennika elektronicznego.

Nowoczesne boisko.

Więcej uwagi szkoła powinna poświęcać na ucznia i jego potrzeby.

GIMNAZJUM

Dobre pracownie i wyposażenie klasy.

Wykorzystywanie sprzętu multimedialnego na zajęciach.

Udział w projektach.

Udział w konkursach i zawodach ogólnopolskich.

Szkoła pozyskuje fundusze na rozwój.

 
Odpowiedź rady pedagogicznej na wnioski z debaty Rodziców PDF Drukuj Email

Szanowni Państwo! Drodzy Rodzice!

 

W bieżącym roku szkolnym, mając na celu dobro całej społeczności szkolnej, z własnej inicjatywy przystąpiliśmy do projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej pt. ?Szkoła współpracy?. Kierowało nami pragnienie wzmocnienia współpracy pomiędzy Rodzicami, Uczniami i Nauczycielami. Jednym z zadań było przeprowadzenie debat poszczególnych grup.

Debatę nauczycielską przeprowadzono z udziałem wszystkich nauczycieli. W dyskusji nad sprawami szkoły wzięli udział wszyscy uczniowie. Mimo wysiłku włożonego w rozpropagowanie informacji o debacie (pisemna informacja do każdego rodzica, telefony do klasowych rad rodziców, zamieszczenie informacji na stronie internetowej szkoły oraz w budynku szkoły) na spotkanie przybył niewielki procent rodziców, czyli zaledwie 23 osoby. Ogromnym i przykrym zaskoczeniem stały się dla nas wnioski z debaty rodziców. Zamieszczono je na stronie internetowej szkoły jako głos rodziców. Uważamy, że ta rozpowszechniona opinia jest krzywdząca dla całej społeczności szkolnej, nie przedstawia prawdziwego oblicza szkoły oraz naszego zaangażowania.

 

Odniesiemy się do poszczególnych wniosków przedstawiając fakty i argumenty:

 

1. Rodzice: Nie czujemy się odpowiedzialni za szkołę, bo nie wiemy co się w niej dzieje i nie czujemy, że możemy mieć na to wpływ. Być może wynika to ze słabego przepływu informacji (uczniowie nie zawsze informacje przekazują, nie ma nawyku zaglądania na stronę internetową, rodzice starszych uczniów nie bywają zbyt często w szkole i nie mają okazji przeczytania informacji na tablicach ogłoszeń). Wydaje się, że może to poprawić wprowadzenie dziennika elektronicznego dającego możliwość kontaktu z nauczycielami i reagowania na bieżąco na potrzeby.

Informacje o szkole przekazujemy poprzez:

  • bieżące informacje na stronie internetowej szkoły,
  • spotkania rodziców z dyrekcją, nauczycielami i wychowawcami, w tym dni otwarte,
  • ulotki informacyjne odnośnie spotkań z rodzicami, organizowanych akcji, spotkań ze specjalistami itp.,
  • od 15 lat wraz ze świadectwem uczniowie przynoszą obszerną informację od wychowawcy o wydarzeniach i sukcesach uczniów w danej klasie oraz list od dyrekcji szkoły na temat najważniejszych osiągnięć, realizowanych programów, pozyskanych środków oraz planowanych w kolejnym roku działań,
  • przy wejściu do szkoły wywieszane są bieżące plakaty informacyjne i ogłoszenia, uaktualniana jest też gazetka do rodziców,
  • trzykrotnie ze środków pozabudżetowych, pozyskanych przez dyrekcję, wydaliśmy obszerne foldery informujące o pracy szkoły, które przekazaliśmy WSZYSTKIM RODZINOM.

 

Jak już wcześniej informowaliśmy, w chwili obecnej ze względu na awaryjność sieci internetowej w szkole, konieczność jej modernizacji oraz doposażenia w sprzęt komputerowy nie jest możliwe wprowadzenie dziennika elektronicznego. Zastanawiamy się także, czy dziennik rozwiąże problem w sytuacji, gdy rodzice nie mają (cytujemy) ?nawyku zaglądania na stronę internetową?.

 

2. Rodzice: W szkole nie jest bezpiecznie. Często dochodzi do przemocy fizycznej i psychicznej. Niefortunne jest usytuowanie sklepiku szkolnego w pobliżu zerówek (na przerwach jest na tym korytarzu duży ruch starszych uczniów). Niebezpiecznie jest podczas ?odwozów? (chodzi głównie o dzieci młodsze), może poprawiłoby to wyznaczenie i zdecydowane oddzielenie odpowiedniego ?ciągu pieszego?, dotychczasowe rozwiązanie (barierka i wyznaczenie parkingów) nie w pełni rozwiązuje problem.
Podczas przerw niedostateczna zdaje się być ilość nauczycieli dyżurujących na korytarzach.

 

Kategorycznych stwierdzeń, iż ?w szkole nie jest bezpiecznie? oraz ?często dochodzi do przemocy? nie potwierdzają fakty. Wielokrotnie badaliśmy sprawę bezpieczeństwa w szkole, gdyż czujemy się odpowiedzialni za naszych uczniów. W roku szkolnym 2012/2013 aż 88% badanych uczniów zadeklarowało, że czuje się w szkole bezpiecznie, a jedynie 12% nie ma takiego poczucia. Z anonimowych ankiet rodziców wynika, że 98% (!) uważa, że szkoła jest bezpieczna, tylko 2% z nich jest przeciwnego zdania. W bieżącym roku szkolnym w ankiecie skierowanej do rodziców (wzięło w niej udział 251 rodziców) działania podejmowane przez szkołę eliminujące negatywne zachowania uczniów oceniono na ocenę dobrą. Rodzice sami wskazali szereg działań szkoły w tym zakresie. Wyniki tegorocznych badań dołączone są w oddzielnym pliku.

Wyniki badania ankietowego (do pobrania)

 

Co do usytuowania sklepiku oczekujemy propozycji (realnych), gdzie należałoby go przenieść.

Według naszych obserwacji postawienie barierki i wyznaczenie parkingów dla rodziców w znaczny sposób poprawiło bezpieczeństwo uczniów. Żaden nauczyciel nie parkuje w ciągu pieszym (dojście do szatni). Niestety, zakaz ten lekceważy uparcie kilku rodziców. Zaproponowane i wypracowane z Radą Rodziców rozwiązanie być może nie jest komfortowe, ale konieczne i należałoby to uszanować, przedkładając nad własną wygodę dobro wspólne. Ponadto trwają prace nad powstaniem nowego planu zagospodarowania placu szkolnego. Zgłosiliśmy projektantowi potrzebę poprawy bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu pojazdów. Mamy nadzieję, że plany te zostaną zrealizowane i zadowolimy Państwa.

Szkoła jest dużym obiektem. Budynek i plac szkolny jest podzielony na 8 rejonów, w każdym od godziny 7.30 do końca zajęć szkolnych jest wyznaczony nauczyciel dyżurny. W miejscach, gdzie jest najwięcej uczniów, pełni dyżur 2 nauczycieli. Każdy nauczyciel w tygodniu pełni 2,5 godziny zegarowej (trzy lekcyjne) obowiązkowego dyżuru zgodnie z grafikiem. Na każdym piętrze dyżurują ponadto pracownicy obsługi. Od kilku lat szkoła jest objęta monitoringiem wewnętrznym. W opinii dyrektora dozór jest wystarczający i właściwy. Potwierdza to niska wypadkowość w szkole: w roku 2011/2012 na ponad 500 uczniów na przerwach miały miejsce 4 wypadki uczniów (urazy kończyn: skręcenia, złamania), w roku 2012/2013 było to 7 podobnych urazów, zaś w roku bieżącym 3.

 

3. Rodzice: Niewystarczająca jest integracja środowiska szkolnego ? potrzebne są imprezy i spotkania, które to zmienią, takie jak Festyn Rodzinny, w których organizację zaangażują się rodzice.

Wychowawcy klas organizują co roku spotkania integracyjne uczniów i ich rodziców, zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym na pierwszym spotkaniu z rodzicami bądź na godzinie wychowawczej jako pomysł do realizacji w Programie Wychowawczym. Jest to najlepszy moment, aby zgłosić swoją propozycję i włączyć się w jej organizację. Zachęcamy do tego wszystkich rodziców. Na poziomie ogólnoszkolnym organizujemy trzy ogromne imprezy: jesienią Rodzinne Biegi (od dwóch lat, około 300 uczestników), zimą Dzień Babci i Dziadka (od siedmiu lat co roku bierze w nim udział około 400 seniorów) oraz wiosną Festyn Rodzinny (od trzech lat, w ostatnim roku wzięło w nim udział 86 rodzin, to jest 450 osób). Do tradycji szkoły należy także wspólne świętowanie Wigilii w szkole, kultywowanie rocznic patriotycznych i związanych z Patronem szkoły, organizacja Szkolnych Rekolekcji Wielkopostnych w wyjątkowej formule. Każda taka impreza to ogromny wysiłek organizacyjny, konieczność pozyskania funduszy, często bardzo dużych (nie można wykorzystywać na ten cel środków finansowych z budżetu szkoły). W celach wychowawczych w organizację imprez włączamy uczniów. Nie chcemy mnożyć imprez, by nadmiernie ich nie obciążać. Jeżeli Państwa zdanie jest inne, to szczerze liczymy, że mocno nam Państwo pomożecie przy kolejnej, zgodnej z Waszymi oczekiwaniami, wprowadzonej do kalendarza imprezie. Prosimy jednak pamiętać, że głównym zadaniem szkoły jest edukacja i wychowanie, a nie zapewnienie rozrywki.

 

4. Rodzice: Szkoła się nie promuje, rzadko słyszy się o niej na zewnątrz.

W ostatnich latach wielokrotnie o naszej szkole mówiono w radiu i telewizji (np. Obiektyw), pisano w regionalnej prasie (Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Podlaskie Wieści Oświatowe), lokalnych biuletynach (Wieści Gminy Juchnowiec, Gazeta Juchnowiecka, Biuletyn Informacyjny Urzędu Gminy Juchnowiec Kościelny) oraz zamieszczano artykuły na stronach internetowych (Ministerstwo Edukacji Narodowej, Wrota Podlasia, Starostwo Powiatowe, Podlaskie Kuratorium Oświaty, BiałystokOnline). Od wielu lat funkcjonuje strona internetowa szkoły z uzupełnianymi na bieżąco aktualnościami, informacjami o wszystkich naszych sukcesach oraz realizowanych projektach. W czasie ostatnich kilku lat realizowaliśmy wiele projektów, wraz z promocją projektu odbywała się także promocja szkoły. Możecie się Państwo o tym przekonać, wpisując w wyszukiwarce internetowej np. nazwę szkoły.

Od lat szkoła jest organizatorem lub współorganizatorem konkursów rangi powiatowej: ?Barwy Folkloru?, Konkurs Recytatorski im. Sylwii Chorąży, Powiatowe Forum Teatrów Dzieci i Młodzieży ?Melpomena?, w których uczestniczy corocznie kilkanaście szkół i placówek kulturalnych z powiatu białostockiego.

Wyjątkową wizytówką nie tylko szkoły, ale i całej gminy jest Dziecięcy Zespół Ludowy ?Jarzębinki?. Chociażby w roku szkolnym 2012/2013 uświetnił swoimi występami aż 14 różnorodnych imprez i uroczystości o zasięgu także powiatowym, wojewódzkim, a nawet ogólnopolskim. Przy tej okazji dziękujemy wszystkim rodzicom dzieci tworzących zespół za pomoc i zaangażowanie.

Szkolę promują także wspaniale sportowcy z Ludowego Uczniowskiego Klubu Sportowego Amator ? zapaśnicy i badmintoniści ? sięgając po laury wojewódzkie, ogólnopolskie, a nawet międzynarodowe. Warto również wspomnieć o sukcesach teatralnych, recytatorskich, muzycznych i plastycznych. Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej szkoły. Wszystkie te działania i sukcesy doceniło Ministerstwo Edukacji Narodowej nadając szkole tytuł Szkoły Odkrywców Talentów, a klubowi sportowemu tytuł Miejsca Odkrywców Talentów. Obecnie realizujemy kolejny program Ministerstwa Edukacji Narodowej ?Rok szkoły w ruchu?, przygotowujemy się do udział w programach Ministerstwa Sportu i Turystyki i innych.

Idealnym przykładem akcji promocyjnej był udział szkoły i zwycięstwo w konkursie ?Kolorowe boiska? czyli Szkolna Pierwsza Liga?. Szkoda, że mimo, iż upłynęły zaledwie niecałe dwa lata, nikt z Państwa o tym już nie pamięta.

Nasza szkoła ma na swoim koncie jeszcze inny ogólnopolski sukces ? uzyskanie tytułu Mistrza Kibicowania, czyli zwycięstwo w konkursie związanym z 34. Maratonem Warszawskim.

W ramach akcji promocyjnych kilkakrotnie wydaliśmy foldery i ulotki w nakładzie 1000 szt., które trafiły nie tylko do rodzin uczniów, ale także do rąk każdego gościa, który odwiedził naszą szkołę.

Przypominamy także, że tradycją szkoły jest szeroka działalność na rzecz środowiska. Jesteśmy obecni na wszystkich lokalnych uroczystościach, wiele z nich przygotowujemy dla środowiska (święta narodowe, jasełka, rocznice związane z Patronem szkoły). Poczet sztandarowy reprezentuje szkołę na uroczystościach religijnych i patriotycznych nie tylko w województwie, ale i poza nim.

 

5. Rodzice: Brak wiedzy rodziców o ocenach uczniów na bieżąco. Rozwiązaniem mógłby być dziennik elektroniczny ? rodzice mogliby reagować i wspierać. Potrzebne też są indywidualne spotkania z nauczycielami (konsultacje) nie tylko podczas wywiadówek. Za mało jest ciekawych zajęć dokształcających. Rodzice często o nich nie wiedzą.

Szkoła regularnie, kilkakrotnie w ciągu roku szkolnego, informuje rodziców o postępach uczniów. Odbywają się wywiadówki oraz dni otwarte, uczniowie dwukrotnie w ciągu roku otrzymują także informacje o ocenach na piśmie. W młodszych klasach funkcjonują dzienniczki, w których nauczyciele przekazują bieżące informacje, nauczyciele wpisują oceny chętnym uczniom na końcu zeszytu z danego przedmiotu. Również w miarę potrzeb można kontaktować się ze szkołą telefonicznie. Sprawę dziennika elektronicznego wyjaśniliśmy w pierwszej części listu, musimy także zauważyć, że pełne funkcjonowanie programu wiąże się z odpłatnością. Od przyszłego roku szkolnego chętnie spełnimy sugestię rodziców związaną ze zwiększeniem godzin konsultacji nauczycieli. Jeżeli chodzi o zajęcia dokształcające i inne zajęcia pozaszkolne, to w planowaniu pracy szkoły bierzemy pod uwagę potrzeby uczniów wynikające z opinii i orzeczeń poradni, propozycje nauczycieli, uczniów i rodziców oraz możliwości kadrowe. Zrozumiałe jest, że nie wszystkie życzenia pojedynczych uczniów mogą zostać spełnione, ponieważ, aby powstała grupa, potrzebna jest odpowiednia liczba osób, prowadzący wyposażony we właściwe umiejętności i wiedzę oraz pozwolenie organu prowadzącego na zabezpieczenie finansów na zajęcia.

Jeżeli chodzi o ?zajęcia dokształcające? dla rodziców kilkakrotnie w ciągu roku do rak rodziców jest przekazywana oferta związana z podnoszeniem kompetencji wychowawczych. Z wielkim ubolewaniem stwierdzamy, że średnia frekwencja zazwyczaj wynosi od kilku do kilkunastu osób. Tematyka tych spotkań w ciągu ostatnich trzech lat:

Rok szkolny 2011/2012:

  • w ramach dnia otwartego w szkole wystawiono spektakl o tematyce profilaktycznej pt. ?Gra? w wykonaniu uczniów;
  • warsztaty dla rodziców klas IV prowadzone przez pracowników PPP w Białymstoku ?Zrozumieć siebie nawzajem, czyli jak skutecznie porozumiewać się??;
  • warsztaty dla rodziców klas VI prowadzone przez pracowników PPP w Białymstoku: ?Zrozumieć siebie nawzajem, czyli jak skutecznie porozumiewać się??;
  • spotkanie z pracownikiem MCPU p. Maciejem Szczodrowskim ?Dzieci a substancje narkotyczne i wzmacniająco-pobudzające?;
  • spotkanie z p. prof. Mariuszem Jędrzejką (specjalistą ds. uzależnień) na temat ?Jak kształtować relacje dziecka z nowymi multimediami??;
  • spotkanie dla rodziców dzieci klas ?0? z pracownikiem PPP na temat dojrzałości szkolnej.

Rok szkolny 2012/2013:

  • spotkanie dla rodziców dzieci klas ?0? z pracownikiem PPP na temat dojrzałości szkolnej;
  • spotkanie dla rodziców z p. Elżbietą Powichrowską, pracownikiem ośrodka ETAP w ramach programu ?Grać czy być??;
  • spotkanie z policjantką na temat uzależnień i odpowiedzialności nieletnich.

Roku szkolny 2013/2014:

  • spotkanie z pracownikiem ośrodka ETAP p. Wojciechem Powichrowskim ?Jak rozpoznać, czy dziecko sięga po środki psychoaktywne??;
  • spotkanie prowadzone przez psychoterapeutę p. Wiolettę Kujawę-Brzezińską ?Trudności dzieci w wieku dojrzewania?.

 

Czuliśmy się w obowiązku ustosunkowania się do wniosków Rady Rodziców ze względu na liczne głosy rodziców i nauczycieli poruszonych tą opinią. Chcielibyśmy, aby współpraca przebiegała w atmosferze życzliwości i zaufania oraz świadomości, że celem naszej pracy jest prawdziwe dobro naszych uczniów i całej społeczności szkolnej. Ze strony Państwa oczekujemy obiektywizmu w ocenie pracy szkoły, na konstruktywne uwagi zawsze jesteśmy otwarci. Zapraszamy do współpracy z wychowawcami i szkołą.

 

Dyrektor Barbara Klimaszewska

oraz nauczyciele

Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki

w Juchnowcu Górnym

 
Deklaracja pobytu dziecka w świetlicy w dodatkowym dniu wolnym od nauki PDF Drukuj Email
Wpisany przez medakowicz   

Do pobrania "Deklaracja pobytu dziecka w świetlicy w dodatkowym dniu wolnym od nauki"

 
Konto szkoły- wpłaty na obiady PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dyrekcja   

Dyrektor Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki podaje numer konta, na które można wpłacać na obiady. Przypominamy, że wpłata powinna wpłynąć na konto szkoły najpóźniej do dnia 28 każdego miesiąca (liczy się data wpływu, a nie data dokonania przelewu).

 

Zespół Szkół w Juchnowcu Górnym

ul. Szkolna 5

16-061 Juchnowiec

Nr konta: 32 8074 0003 0000 1632 2000 0020

 
<< pierwsza < poprzednia 11 następna > ostatnia >>

Strona 11 z 11
situs toto 4d dentoto
situs toto 4d dentoto