Praca w domowej szkole daje wiele możliwości. Uczniowie klasy III b z pomocą rodziców wykonali piękne wiejskie zagrody, poznając zwierzęta hodowlane. Prace zaskakują pomysłowością i techniką wykonania. Gratulacje.
Praca w domu była nowym wyzwaniem dla nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Jednak wszyscy w klasie III b stanęli na wysokości zadania, a efekty tej pracy są zaskakujące. Jednym z zadań było wykonanie makiety, jako podsumowanie bloku tematycznego ? Las. W tym czasie została ograniczona możliwość wychodzenia do lasu, więc las przyszedł do domów dzieci.
Uczniowie klasy II a, podczas zdalnych zajęć rozwijających zdolności i zainteresowania, mieli za zadanie zaprojektować i wykonać grę planszową o tematyce wiosennej. Prace miały być wykonane samodzielnie, żeby odciążyć rodziców od dodatkowego obowiązku i miały być dla nich niespodzianką. Wykonane gry posłużyły jako forma rozrywki podczas rodzinnej kwarantanny. Powstały niesamowite prace pod względem merytorycznym i artystycznym. Niektóre utrwalają i porządkują wiadomości opanowane podczas nauki, inne zawierają różne informacje, ciekawostki i zagadki przyrodnicze.
Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zagrać w wykonane gry w szkole. Jak widać nauka zdalna ma też swoje plusy ? rozwija niesamowicie inwencję twórczą dzieci.
W poniedziałkowy poranek grupa uczniów z klasy IV a i IVb wybrała się pod opieką p. Moniki Żochowskiej, p. Justyny Zdziech oraz p. Agnieszki Słomińskiej na spektakl w wykonaniu Teatru Wrocławskiego ?In-art?. Młodzi aktorzy zaprezentowali pojedynek sztuk ?Kino kontra teatr?. Podczas przedstawienia śledziliśmy zmagania czwórki przyjaciół, których zadaniem było zaprezentować na deskach teatru znane sceny filmowe (m.in. z ?Opowieści z Narnii?, ?Hobbita?, ?Harry?ego Pottera?, ?Romea i Julii?). Czwartoklasiści mogli zauważyć podstawowe różnice w specyfice tych form artystycznych, a także obejrzeć różnorodne techniki teatralne (np. maski, lalki). Dodatkową atrakcją naszej krótkiej wycieczki była podróż komunikacją miejską. W autobusie linii 104 niektóre z dzieci po raz pierwszy miały okazję skasować swoje bilety. Po powrocie do szkoły uczniowie chętnie dzielili się swoimi wrażeniami z kilkugodzinnego wyjazdu.