Jednym z zadań podczas nauki zdalnej w ramach zajęć z języka polskiego rozwijających kompetencje kluczowe w klasie 6c i 6d było napisanie w dowolnej formie utworu inspirowanego czasem epidemii koronawirusa. W ten sposób młodzież zostawiła po sobie niezapomniany ślad. Uczniowie wybierali najczęściej jako formęwypowiedzi wiersz, fragment dziennika oraz list. Najciekawszy utwór wersowany prezentujemy poniżej, a trzy pozostałe najlepsze prace ? w załączniku.
<<<< Prace uczniów w formacie PDF >>>>
Zachęcamy do lektury oraz stworzenia własnych tekstów jako pamiątki z tego wyjątkowego czasu.
?Epidemii czas?
Nadszedł trudny czas.
Stanął świat wokół nas.
Nie ma szkoły, nie ma pracy
kwarantanna dziś rodacy!
Puste ulice, nie spieszy się nikomu,
wszędzie słychać: Zostań w domu!
Każdy boi się o zdrowie,
gdy tylko ktoś koronawirus powie.
Choć słońce świeci,
nie mogą na placach bawić się dzieci.
Cały świat woła do Boga,
kiedy skończy się ta trwoga?
kiedy znowu będzie można,
z kolegami znów się spotkać?
Więc wirusie błagam wręcz,
idź już sobie precz!
(Weronika Falkowska)
|