Tegoroczne obchody Dnia Ziemi miały nieco inny charakter, ale w III b temat walorów przyrodniczych i ochrony środowiska był bardzo ważny. Dzieci w domowej szkole oglądały filmy, poznawały zagrożenia i sposoby ochrony przyrody, grały w eko - gry, wykonywały plakaty, rysunki, a także pisały życzenia skierowane do naszej Ziemi. Wykazały się dużą wrażliwością i znajomością tematu.
Motylki, chociaż mają zaledwie 4 latka, to doskonale wiedzą jak dbać o naszą planetę Ziemię. Oto kilka zdjęć, jak dzieci świętowały Dzień Ziemi, który obchodzony był 22 kwietnia. Porządki na podwórku, podlewanie kwiatów, segregacja śmieci, ponowne wykorzystanie butelek plastikowych ( z butelki można było wykonać zabawkę, skarbonkę lub dać jej inne, drugie życie według pomysłu dziecka), te a także wiele innych zadań Motylki wykonały wzorowo. Śmiało można powiedzieć, że są prawdziwymi STRAŻNIKAMI PRZYRODY:)
Wiosna to piękna pora roku. Wszyscy lubimy obserwować przyrodę, która budzi się do życia. W tym roku każdy z nas szukał oznak wiosny na swoim podwórku. Pierwsze pąki na drzewach, kolorowe kwiaty, przyloty ptaków wywołują uśmiech na twarzy każdego tropiciela przyrody. Nasze wrażenia z poszukiwań wiosny przedstawia prezentacja pt. „ Wiosna w oczach uczniów klasy II b”.
Uczniowie klasy II a, podczas zdalnych zajęć rozwijających zdolności i zainteresowania, mieli za zadanie zaprojektować i wykonać grę planszową o tematyce wiosennej. Prace miały być wykonane samodzielnie, żeby odciążyć rodziców od dodatkowego obowiązku i miały być dla nich niespodzianką. Wykonane gry posłużyły jako forma rozrywki podczas rodzinnej kwarantanny. Powstały niesamowite prace pod względem merytorycznym i artystycznym. Niektóre utrwalają i porządkują wiadomości opanowane podczas nauki, inne zawierają różne informacje, ciekawostki i zagadki przyrodnicze.
Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zagrać w wykonane gry w szkole. Jak widać nauka zdalna ma też swoje plusy – rozwija niesamowicie inwencję twórczą dzieci.
Zbliżająca się Wielkanoc była okazją do kreatywności i rozwoju artystycznych zdolności. Wystarczyła stara skarpetka, rolka po papierze toaletowym, trochę bibuły i powstały piękne świąteczne ozdoby. Okazało się również, że w ramach edukacji informatycznej udało się wykonać piękne kartki, które zostały rozesłane pocztą mailową do wszystkich uczniów z klasy.
Praca w domowej szkole daje wiele możliwości. Uczniowie klasy III b z pomocą rodziców wykonali piękne wiejskie zagrody, poznając zwierzęta hodowlane. Prace zaskakują pomysłowością i techniką wykonania. Gratulacje.
Praca w domu była nowym wyzwaniem dla nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Jednak wszyscy w klasie III b stanęli na wysokości zadania, a efekty tej pracy są zaskakujące. Jednym z zadań było wykonanie makiety, jako podsumowanie bloku tematycznego – Las. W tym czasie została ograniczona możliwość wychodzenia do lasu, więc las przyszedł do domów dzieci.
W poniedziałkowy poranek grupa uczniów z klasy IV a i IVb wybrała się pod opieką p. Moniki Żochowskiej, p. Justyny Zdziech oraz p. Agnieszki Słomińskiej na spektakl w wykonaniu Teatru Wrocławskiego „In-art”. Młodzi aktorzy zaprezentowali pojedynek sztuk „Kino kontra teatr”. Podczas przedstawienia śledziliśmy zmagania czwórki przyjaciół, których zadaniem było zaprezentować na deskach teatru znane sceny filmowe (m.in. z „Opowieści z Narnii”, „Hobbita”, „Harry’ego Pottera”, „Romea i Julii”). Czwartoklasiści mogli zauważyć podstawowe różnice w specyfice tych form artystycznych, a także obejrzeć różnorodne techniki teatralne (np. maski, lalki). Dodatkową atrakcją naszej krótkiej wycieczki była podróż komunikacją miejską. W autobusie linii 104 niektóre z dzieci po raz pierwszy miały okazję skasować swoje bilety. Po powrocie do szkoły uczniowie chętnie dzielili się swoimi wrażeniami z kilkugodzinnego wyjazdu.
Pszczółki nie tylko są pracowite, ale również bardzo dbają o swoje ząbki. W tym celu odwiedziły gabinet stomatologiczny. Pani Stomatolog wyjaśniła, do czego służą znajdujące się w nim sprzęty i odpowiedziała na liczne pytania zadawane przez dzieci. Dodatkowo odwiedziła nas higienistka stomatologiczna pani Anna Hryniewska. Opowiedziała i pokazała dzieciom jak prawidłowo należy myć zęby oraz jak często powinniśmy odwiedzać dentystę, aby wizyty były krótkie i przyjemne.
Spelling bee to zawody rozgrywane głównie między dziećmi, polegające na literowaniu słów w języku angielskim. Pomysł na organizację takich zawodów wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Obecnie krajowe konkursy ‘Spelling bee’ odbywają się między innymi w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Kanadzie, Meksyku, Indonezji, Indiach i Pakistanie*. W naszej szkole, 3 marca 2020r., odbyła się już II edycja Szkolnego Konkursu ‘Spelling Bee - Mistrz Literowania’. Jego celem jest popularyzacja języka angielskiego, doskonalenie umiejętności literowania i pisania, a także poszerzenie znajomości słownictwa.
Na każdym poziomie został wyłoniony MISTRZ LITEROWANIA:
klasy IV – Maciej Pełszyński (kl. IVa)
klasy V - Miłosz Koszykowski (kl. Vc)
klasy VI – Maximilian Albowicz (kl. VIc)
klasy VII - Dominika Kozioł (kl. VIIa)
klasy VIII – Natalia Cylwik (kl. VIIIa)
Przyznano również 3 wyróżnienia:
- Franciszek Łupiński, kl. Vc
- Anna Skowrońska, kl. VIc
- Anna Bieryło, kl. VIIIa
Gratulujemy Zwycięzcom!
Zapraszamy do udziału w III edycji w przyszłym roku szkolnym!