Rok szkolny 2017/2018
Grupa 3?latków ?Kasztanki? sala P1
wychowawczynie: mgr Anna Skorulska , mgr Beata Birycka
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 ? 8.00 Powitanie, zbieranie się dzieci; zabawy swobodne manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne i zabawy ruchowe; krótkie rozmowy z rodzicami przeprowadzane w celu pozyskania bieżących informacji o dziecku
8.00 ? 8.15 Przygotowanie do śniadania ? czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne
8.15 ? 8.40 Śniadanie
8.40 ? 9.00 Czynności higieniczne po śniadaniu; nauka korzystania z toalety, mycie zębów, uczenie dzieci samodzielności
9.00 ? 9.30 Zajęcia wychowawczo ? edukacyjne z całą grupą wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju
9.30 ? 11.00 Spacery, gry i zabawy na placu zabaw; obserwowanie przyrody; w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy ruchowe i swobodne w Sali przedszkolnej
11.00 ? 11.30 Język angielski
11.30 ? 11.45 Przygotowanie do obiadu ? czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne
11.45 ? 12.15 Obiad
12.15 ? 12.30 Przygotowanie do relaksu ? czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne
12.30 ? 14.30 Odpoczynek poobiedni (leżakowanie) ? słuchanie muzyki relaksacyjnej
14.30 ? 14.45 Przygotowanie do podwieczorku ? czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne
14.45 ? 15.00 Podwieczorek
15.00 ? 17.00 Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; dowolne gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci; ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu; rozchodzenie się dzieci.
Grupa 4?latków ?Motylki? sala P3
wychowawczyni: mgr Agnieszka Pućkowska
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 ? 7.45 - Powitanie, zbieranie się dzieci, zabawy swobodne manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne.
7.45 ? 8.10 - Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Rozmowy kierowane, zabawa ruchowa.
8.10 ? 8.15 - Przygotowanie do śniadania ? czynności samoobsługowe i higieniczne.
8.15 ? 8.30 - Śniadanie.
8.30 ? 8.45 - Czynności higieniczne, mycie zębów.
8.45 ? 9.30 - Zajęcia wychowawczo ? edukacyjne z całą grupą wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju.
9.30 ? 10.15 - Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.
10.15 ? 11.15- Spacery, gry i zabawy na placu zabaw; obserwowanie przyrody; zajęcia sportowe na powietrzu lub w sali.
11.15 ? 11.45 ? Język angielski lub religia
11.45 ? 12.00 - Przygotowania do obiadu ? czynności samoobsługowe i higieniczne.
12.00 ? 12.30 - Obiad.
12.30 ? 13.00 ? Relaks poobiedni ( słuchanie muzyki, audiobooka, czytanie książek).
13.00 ? 14.30 ? Zajęcia i zabawy popołudniowe w sali lub w ogrodzie wynikające z zainteresowań dzieci, praca wspomagająca rozwój dziecka, praca stymulacyjno ? kompensacyjna, wychowawcza, praca z dzieckiem wyróżniającym się szczególnymi uzdolnieniami i zainteresowaniami, gry i zabawy stolikowe.
14.30 ? 14.45 - Przygotowania do podwieczorku ? czynności samoobsługowe i higieniczne.
14.45 ? 15.15 - Podwieczorek.
15.15 ? 17.00 - Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci
Grupa 5?latków ?Żabki? sala P2
Wychowawczynie: mgr Katarzyna Sawicka , mgr Monika Kaliszewska
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 ? 8:00 - Powitanie, zbieranie się dzieci, zabawy swobodne manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne.
8.00 ? 8.10 - Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela, zabawa ruchowa.
8.10 ? 8.15 - Przygotowanie do śniadania ? czynności samoobsługowe i higieniczne.
8.15 ? 8.30 Śniadanie.
8.30 ? 8.45 - Czynności higieniczne, mycie zębów.
8.45 ? 9.15- Zajęcia wychowawczo ? dydaktyczne prowadzone z całą grupą lub w zespołach)
9.15-9.40- Zabawy muzyczno-ruchowe
9:40-10.20- Zajęcia wychowawczo ? edukacyjne z całą grupą wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju.
10.20 ? 11.50 - Spacery, gry i zabawy na placu zabaw; obserwowanie przyrody; zajęcia sportowe na powietrzu lub w sali. 11:00-11:30-Język angielski (poniedziałek, środa)
11.50 ? 12.00 - Przygotowania do obiadu ? czynności samoobsługowe i higieniczne.
12.00 ? 12.30 - Obiad.
12:30-13.00 - Relaks poobiedni (słuchanie muzyki, audiobooka, czytanie bajek)
13.00 ? 14:30 - Zajęcia i zabawy popołudniowe:
- zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie,
- praca wspomagająca rozwój dziecka (praca stymulacyjno- kompensacyjna, wychowawcza oraz praca z dzieckiem wyróżniającym się uzdolnieniami i zainteresowaniami),
-gry i zabawy stolikowe
14.30 ? 14.35 - Przygotowania do podwieczorku ? czynności samoobsługowe i higieniczne.
14.35 ? 14.50 - Podwieczorek.
14.50 ? 17.00 - Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci
Grupa 6?latków ?Sówki? sala P4
wychowawczynie: mgr Monika Zawadzka , mgr Agnieszka Ostrowska
Grupa 5?latków ?Pszczółki? sala P5
wychowawczynie: mgr Anetta Śliwowska , mgr Agnieszka Ostrowska
nauczyciel wspomagający: mgr Kamila Sawicka
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.30 ? 8.00
Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z dziećmi oraz z ich opiekunami. Wykonywanie zadań indywidualnych, kończenie prac z dnia poprzedniego. Oglądanie książek, czasopism, rozwiązywanie zagadek, rebusów i łamigłówek, podejmowanie gier i zabaw dydaktycznych. Ćwiczenia poranne według zestawów.
8.00 ? 8.15
Przygotowanie się do śniadania. Mycie rąk ? wdrażanie do higieny osobistej.
8.15 ? 8.40
Śniadanie ? praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków.
8.40 ? 8.45
Porządkowanie sali, pomoc w przygotowaniu pomocy do zajęć.
8.45 ? 9.45
Zajęcia wychowawczo ? dydaktyczne prowadzone z całą grupą lub w zespołach wg planu w dzienniku, z zakresu wszystkich działów programowych, z uwzględnieniem 10 minutowych przerw między jednostkami metodycznymi.
9.45? 10.35
Zajęcia dodatkowe/ zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci.
10.35 - 10.50
Czynności samoobsługowe związane z wyjściem na podwórko.
10. 50 - 11.50
Spacery, zabawy i gry terenowe ? w razie niepogody zabawy konstrukcyjne, badawcze, prace gospodarcze i porządkowe. Słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek.
11.50 ? 12.00
Przygotowanie się do obiadu. Mycie rąk ? wdrażanie do higieny osobistej.
12.00 ? 12.20
Obiad ? praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków.
12.20 ? 12.35
Mycie zębów po posiłku.
12.35 ? 13.00
Omawianie z dziennika wydarzeń dnia, praca indywidualna, słuchanie bajek, śpiewanie piosenek. Rozchodzenie się dzieci do domu lub grupy popołudniowej.
Grupa popołudniowa:
13.00 ? 14:30 - Zajęcia i zabawy popołudniowe:
- zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie,
- praca wspomagająca rozwój dziecka (praca stymulacyjno- kompensacyjna, wychowawcza oraz praca z dzieckiem wyróżniającym się uzdolnieniami i zainteresowaniami),
-gry i zabawy stolikowe
14.30 ? 14.35 - Przygotowania do podwieczorku ? czynności samoobsługowe i higieniczne.
14.35 ? 14.50 - Podwieczorek.
14.50 ? 17.00 - Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci
*Ramowe rozkłady mogą ulec zmianie w zależności od organizacji dnia.
Rodzicie zobowiązani są do przyprowadzania dzieci do godziny 8:00.
Od godziny 13:00 wszystkie dzieci przebywają w dolnej części przedszkola.
|