ZDALNE NAUCZANIE PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

DRODZY RODZICE

Dyrektor Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym informuje, że nadpłacone (niewykorzystane) w marcu 2020r. kwoty za obiady w szkole będą zwrócone do końca czerwca na konto Rodzica. W tym celu proszę o przysłanie na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. numeru konta, na które należy zwrócić pieniądze. Informacja musi zawierać następujące dane:

Imię i nazwisko Rodzica

Imię i nazwisko dziecka, klasę

numer konta

Prosimy o odesłanie potrzebnych informacji do  15 czerwca 2020r. do godziny 14.00

 

Dyrektor Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym informuje, że nadpłacone (niewykorzystane) w marcu 2020r. kwoty za wyżywienie w przedszkolu będą rozliczone i zwrócone do końca czerwca na konto Rodzica. Rodzice, którzy zapiszą dziecko do przedszkola na lipiec, muszą dokonać wpłaty do 15 lipca 2020r..

 


DRODZY RODZICE

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z COVID-19 zapisu dziecka do przedszkola (w okresie od 1 czerwca do 31 lipca 2020r.)  lub do świetlicy (w okresie od 1 czerwca do 26 czerwca 2020r. ) należy dokonywać  co najmniej z dwudniowym wyprzedzeniem, zgodnie z zapisami w procedurach. Wszystkie dokumenty muszą być podpisane przez oboje rodziców. Przed złożeniem dokumentów należy zapoznać się z procedurami. Dokumenty można złożyć w pudełku w przedsionku szkoły (wejście główne) lub drogą e-mailową na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Wytyczne dotyczące zwrotu podręczników do biblioteki szkolnej:

Zbliża się koniec roku, a wraz z nim czas zwrotu podręczników do biblioteki szkolnej.
1.      Uczniowie klas I-VII szkoły podstawowej oddają komplet podręczników osobiście (lub rodzic, rodzeństwo) zapakowane i podpisane (imię, nazwisko, klasa), do Sali naprzeciwko biblioteki szkolnej w wyznaczonych godzinach pracy biblioteki.
2.      Uczniowie klas VIII przynoszą komplet podręczników zapakowany i podpisany (imię, nazwisko, klasa)  18 czerwca w ostatni dzień egzaminu ósmoklasisty.
3.      Po kwarantannie podręczniki będą sprawdzone pod względem zniszczenia i zdjęte z konta uczniów, w razie jakichkolwiek wątpliwości będziemy się kontaktować telefonicznie.
4.      Bardzo prosimy o sprawdzenie stanu podręczników. Przypominamy, że według regulaminu uczeń jest zobowiązany do ich szanowania. Zgubiony, uszkodzony podręcznik należy odkupić wpłacając pieniądze na konto (zgodnie z regulaminem, informacje w bibliotece lub u wychowawcy klasy ).
5.      Podręczniki oddajemy ostatecznie w ostatnim tygodniu nauki tj. 22-26 czerwiec, można wcześniej w godzinach dyżuru bibliotekarza.

 

Godziny dyżuru bibliotekarza:

  • PONIEDZIAŁEK 8.00-14.00
  • CZWARTEK 12.00-18.00

 

22-26 czerwca biblioteka czynna codziennie 8.00-14.00

Wykaz kompletów podręczników do poszczególnych klas:

 

KLASA:
Przedmioty:

I
„Ja i moja szkoła” cz.4;  Smiles 1
II
„Ja i moja szkoła”; Smiles 2
III
„Ja i moja szkoła”; Smiles 3
IV
1.Język polski 2.matematyka 3. Przyroda 4. Muzyka 5. Plastyka 6. Informatyka
7. Technika 8. Języka angielski 9. Historia
V
1.Język polski 2.matematyka 3. Biologia 4. Muzyka 5. Plastyka 6. Informatyka
7. zajęcia Techniczne 8. Języka angielski 9. Historia 10. Geografia
VI
1.Język polski 2.matematyka 3. Biologia 4. Muzyka 5. Plastyka 6. Informatyka
7.Technika 8. Języka angielski 9. Historia 10. Geografia
VII
1.Język polski 2.matematyka 3. Biologia 4. Geografia 5. Chemia 6. Muzyka
7. Plastyka 8. Informatyka 9. Fizyka 10. Języka angielski 11. Języka      rosyjski/francuski 12. Historia
VIII
1.Język polski 2.matematyka 3. Biologia 4. Chemia 5. Fizyka
6. Informatyka  7. Wiedza o społeczeństwie 8. Język angielski 9. Historia  10. Geografia 11.Języka      rosyjski 12.Edukacja dla bezpieczeństwa

 


 

Dyrektor Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym informuje, że rodzice zainteresowani zapisem dziecka kl. I-III na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w świetlicy, zgłoszeniem dziecka na konsultacje lub chcący skorzystać z biblioteki powinni zapoznać się z poniżej zamieszczonymi procedurami i uzupełnić wymaganą dokumentację.

  • <<<< DOKUMENTY - ZAPISY DZIECKA - SZKOŁA PODSTAWOWA (format M. Word) >>>>
  •  

     

     


     

    Zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół im. ks. Jerzego Popiełuszki w Juchowcu Górnym z dnia 6.05.2020:

    <<<< Zarządzenie (format PDF) >>>>

     

     


     

    Zarządzenie nr 021.5.2020

    DYREKTORA ZESPOŁU SZKÓŁ IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W JUCHNOWCU GÓRNYM

    z dnia 1.04.2020 roku w sprawie oceniania wewnątrzszkolnego, przedmiotowego i oceniania zachowania w czasie zdalnego nauczania w roku szkolnym 2019/2020

    <<<<< Zarządzenia (format PDF) >>>>>

     

     


     

    Polecane strony edukacyjne (kliknij tutaj)

    lub w formie Dokumentu PDF

    <<<< Polecane strony edukacyjne (format PDF) >>>>

     


     

    Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą

    Ważną kwestią jest przygotowanie dziecka na najbliższy czas kiedy trzeba będzie  pozostać w domu i uczyć się zdalnie.  Należy porozmawiać o tym, co dzieje się w Polsce i na świecie, oczywiście dostosowując treść i przekaz do wieku dziecka

    Żeby nauka w domu była skuteczna, ważne jest kilka zasad:

    Higiena uczenia się:

    - Wywietrzone pomieszczenie do nauki

    - Wygodne krzesło

    - Odpowiednie oświetlenie

    - Zapewniony komfort psychiczny - im większe skupienie na nauce, tym lepsze efekty

    Pamiętajmy, że lęk, niepewność obniżają sprawność pamięci.

    Organizacja nauki:

    - Dobrze zorganizowane miejsce do pracy (najlepiej stałe)

    - Porządek w miejscu nauki (albo przynajmniej taki bałagan, który nie przeszkadza).

    - Na biurku tylko potrzebne przedmioty

    - Plan pracy (najpierw to, co trudne, potem łatwiejsze, na koniec to, co najprzyjemniejsze)

    - Przerwy (po kilku, kilkunastu  minutach  u młodszych, a w przypadku starszych dzieci nie rzadziej niż po 45  minutach). Wówczas trzeba wstać od biurka, przejść się, napić się wody, wyjrzeć przez okno, umyć twarz i ręce)

    W przypadku kiedy w domu jest kilkoro dzieci określenie godzin w których dane dziecko pracuje (opracowanie grafiku i wywieszenie go np. na lodówce).

    Sposoby uczenia się:

    -Powtarzanie - jest najlepszym sposobem na zapamiętywanie (po każdej sekwencji podsumowanie, a na zakończenie – szybkie powtórzenie kolejnych punktów).

    Powtarzać należy: głośno i często.

    - Sporządzanie notatek – ważne jest używanie kolorowych pisaków do podkreślania zasadniczych kwestii oraz kartek do oddzielania partii materiału.

    - Robienie wykresów i ilustracji na dany temat.

    - Pomocne może być spacerowanie po pokoju lub wystukiwanie rytmu podczas zapamiętywania.

    - Przeplatywanie uczenia się poszczególnych przedmiotów tzn: ścisłe na przemian z  humanistycznymi np. historia, matematyka potem język polski, a następnie fizyka.

    A przede wszystkim Systematyczność!

    Na tyle na ile jest to możliwe należy pamiętać o wsparciu dziecka w uczeniu się w domu, im dziecko młodsze, tym wsparcie bardziej pożądane; może mieć formę rozmowy, gry, dyskusji, a najlepiej, kiedy nastąpi zamiana ról i dziecko „uczy” dorosłego.

    Techniki wspierające uczenie się - zapamiętywanie:

    Mnemotechniki czy techniki pamięciowe to ogólna nazwa sposobów ułatwiających zapamiętanie, przechowywanie i przypominanie sobie informacji. Dzięki technikom pamięciowym można w niezwykle szybki i łatwy sposób zwiększyć zakres i trwałość pamięci.

    Główne rodzaje technik pamięciowych to:

    • Skojarzenia: łączenie nowych informacji z już zapamiętanymi.
    • Porządkowanie i grupowanie: według przyjętych zasad, np. podobieństwa znaczeniowego, formalnego, fonetycznego.
    • Stosowanie praw zapamiętywania: wykorzystanie obu półkul mózgowych i ich potencjału (kolory, kształty, symbole, obrazy, dźwięki, rytm, wyróżnianie się).
    • Skróty językowe: np. połączenie pierwszych liter nazw w jedno słowo lub zdanie.

     

    Rodzicu pamiętaj o:

    - zorganizowaniu stałego planu dnia,

    - uwzględnieniu możliwości rodziny,

    - uwzględnieniu możliwości dziecka,

    - zabezpieczeniu w pierwszej kolejności potrzeb dziecka.

     

    Bądźmy dobrej myśli!

    Motywowanie dziecka do nauki w domu często dla rodzica jest ogromnym wyzwaniem. Aby temu sprostać Rodzicu pamiętaj:

    1. 1. Interesuj się tym co dziecko ma do zrobienia (co ma zadane- sprawdzaj na Librusie).
    2. 2. Wspieraj, ale nie wyręczaj.
    3. 3. Mądrze motywuj (nagradzaj drobnymi nagrodami-pochwała, wspólna zabawa).
    4. 4. Doceniaj osiągnięcia dziecka.
    5. 5. Nie pozwól dziecku, by źle mówiło o sobie  np. nie dam rady, jestem głupi, to mi się nie uda.
    6. 6. Buduj w dziecku poczucie własnej wartości.

    Jak przetrwać?

    Dzieci w domu – to też szansa na odkrywanie nowych możliwości, poznawanie siebie nawzajem, rozmowy i wszystko to, na co brakowało nam czasu. Oto kilka pomysłów                     na przetrwanie:

    1. Domowa szkoła

    Stwórz zasady domowej szkoły (jeżeli masz dzieci w wieku szkolnym) i zawieś np. na lodówce. Przykład: codziennie: 2×45 minut samodzielnej nauki czegoś ze szkoły, 2×30 minut czytania, 1 godzina kreatywnej zabawy, manualnej. Do tego 30 min. prac domowych – zleconych przez rodziców. No i oczywiście czas na elektronikę – ale najpierw trzeba zrobić minimum  2 elementy z obowiązków.

    2. Kącik czytania

    Książki - ta opcja zawsze się przydaje w momencie nadmiaru czasowego. Jeśli macie książki papierowe to idealnie. W końcu jest na to czas. Jeżeli nie macie ich aż tak dużo w domu, zawsze można skorzystać z e-booków albo audiobooków. Jeżeli macie dzieci w różnym wieku, to starsze może czytać młodszemu.

    4. Opieka i zabawa starszego rodzeństwa nad młodszym

    To wspaniała opcja, kiedy masz kilkoro dzieci w domu, w tym starsze, które znajdzie pomysł na wspólną zabawę z młodszym rodzeństwem. To może być pomoc w nauce czytania, albo wspólna zabawa w chowanego. Czasem dzieciaki same zaskoczą nas swoimi pomysłami, a my zyskamy trochę czasu na własne działania.

    5. Lego

    Lego potrafi wciągnąć totalnie. Jeżeli Twoje dziecko lubi układać, to jest to dobra opcja na zagospodarowanie mu czasu.

    6. Filmy, bajki

    To dobra opcja, ale oczywiście dzieciaki chciałyby spędzić przed ekranem dłuższy czas niż rodzice. Dlatego warto ustalić limit i wybrać wspólnie ciekawe tytuły. Mogą to być filmy przyrodnicze, rodzinne, albo po prostu bajki.

    7. Gry, puzzle

    Różne. Planszowe, komputerowe. Jeżeli mamy w domu rodzeństwo to na pewno znajdą się gry, w które chętnie pograją.  Pewnie w każdej rodzinie są puzzle, albo zabawki na strychu. Warto odkryć stare zabawki na nowo. Jeśli chodzi o gry elektroniczne warto ustalić limit.

    8. Budowanie bazy

    To bardzo fajna opcja, która może zająć dzieciaki nawet na pół dnia. Wyciągnij wszystkie koce, duże ręczniki, może zasłony, które leżą w szafie i daj, a zobaczysz jaką zrobią kryjówkę. Pozwól zabrać kołdrę, poduszki, a nawet przekąski. A potem będą siedzieć i zapraszać Cię do swojego królestwa. Budowanie jest czasochłonne więc korzystaj i działaj.

    9. Zabawa w sklep i/lub restaurację

    Świetna opcja i też bardzo wciągająca. Zobacz ile czasu zajmuje przygotowanie produktów do sklepu, ułożenie na półkach, ogarnięcie cennika. A potem w ramach przerwy możesz przyjąć na kawę i serniczek. A Twoje dziecko poćwiczy komunikację, matematykę i zasady funkcjonowania w sklepie.

    10. Kreatywne zabawy

    Niech każde dziecko zrobi np. skarbonkę, ramkę na zdjęcie, pudełko na bibeloty, albo swoją własną książkę z jakąś historią. Możesz zaproponować warsztaty plastyczne, konkurs modowy, teatrzyk, gry słowne np. pociąg słów, kółko krzyżyk. A może jest coś, na co nigdy nie było czasu i teraz można to zrealizować!

    Myślę, że każdy rodzic ma w sobie sporą dawkę kreatywności i znajdzie odpowiednie do wieku i potrzeb dziecka zabawy, które pozwolą mu popracować i nie zwariować. A dzieci w domu nie będą się nudzić.