Wpisany przez Agnieszka Słomińska, Monika Żochowska, Justyna Zdziech
Z radością informujemy, iż Noc Bibliotek 2020 w naszej szkolnej bibliotece została wyróżniona przez jury konkursu Nocy Bibliotek i Platona na najciekawsze wydarzenia w tegorocznej akcji. Najserdeczniej gratulujemy i dziękujemy Wam drodzy uczniowie za zaangażowanie. Jako nagrodę otrzymaliśmy duży pakiet książek związanych tematycznie z hasłem "Klimat na czytanie", w tym nowości wydawnicze od partnerskich wydawnictw.
Uczniowi klasy VII A wzięli udział w akcji #szkoła pamięta, której celem jest m.in. poznanie historii swojej małej ojczyzny, jej lokalnych bohaterów i przeszłości rodzin… Pamiątki rodzinne to obiekty, które szczególnie związane są z naszym dziedzictwem, ilustrują historię i pobudzają wspomnienia o bliskich. Wśród pamiątek może znaleźć się wszystko: biżuteria, zdjęcia, meble, przepisy, wojskowe odznaczenia… Uczniowie klasy VII a też chronią i pielęgnują rodzinne historie. Odszukali w domu rodzinne pamiątki przekazywane z pokolenia na pokolenie i przygotowali galerię zdjęć, którą zechcieli pokazać społeczności szkolnej.
Nowa, pandemiczna rzeczywistość dokucza nam w wielu dziedzinach życia. Jednak przy większym zaangażowaniu i chęciach można wiele. Przykładem tego jest międzyszkolny konkurs recytatorski organizowany przez SP w Sobolewie, który zaproponowałyśmy naszym uczniom. Bardzo cieszymy się, że kilkoro dzieci ze swoimi rodzicami podjęło duży trud związany z opracowaniem i przygotowaniem filmów. Bardzo dziękujemy. Były piękne recytacje, świąteczne scenografie, a nawet efekty specjalne – padający śnieg! W etapie szkolnym wzięli udział uczniowie z klasy Ia: Zofia Świątkowska, Wiktoria Hermaniuk, Wojciech Borzęcki, Kamil i Kacper Kondraciukowie pod opieką p. Agaty Brzósko; uczniowie z klasy Ib: Wiktoria Dec i Julian Grabowski pod opieką p. Marioli Sagun oraz uczennice z klasy IIIa: Dominika Redlińska i Ewelina Topczewska pod opieką p. Agnieszki Skarżyńskiej. Do etapu międzyszkolnego awansowali: Zofia Świątkowska, Julian Grabowski, Dominika Redlińska i Ewelina Topczewska. Wszyscy uczestnicy otrzymali od koordynatora etapu szkolnego – p. Marioli Sagun podziękowania za udział w konkursie i pamiątkowe, świąteczne zdjęcie. Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy.
Wpisany przez Agnieszka Słomińska, Justyna Zdziech
W październiku i listopadzie 2020 r. grupa uczniów z klas I – III uczestniczyła w zajęciach biblioteczno – świetlicowych w ramach akcji Szkolne Przygody Gangu Fajniaków. Ich głównym celem było zainteresowanie uczniów ekologią i ochroną przyrody. W ramach przeprowadzonych zajęć uczniowie poznali cztery żywioły natury – wodę, powietrze, ogień i ziemię, obejrzeli wykonane przez nauczycieli eksperymenty oraz wykonali prace plastyczne związane z tematem zajęć.
Pod koniec listopada, przez trzy kolejne dni, uczniowie klasy I a pracowali nad lekturą Marii Terlikowskiej „Drzewo do samego nieba”. Poznali głównych bohaterów i ich ciekawe sposoby na spędzanie wolnego czasu po zajęciach w szkole. Rozwiązywali zadania matematyczne i polonistyczne wśród konarów drzew, które były najlepszym miejscem do pomysłowych zabaw i wspólnych spotkań bohaterów lektury. Pierwszoklasiści postanowili też zadbać o nasze środowisko i każdy zobowiązał się wiosną posadzić małe drzewko albo kwiaty w ogródku lub na balkonie. Dodatkowo chętni uczniowie wykonali jeszcze dowolną techniką plakaty zachęcające do przeczytania tej lektury. Wszystkim książka się podobała. Może i ty sięgniesz po nią po obejrzeniu interesujących i pomysłowo wykonanych plakatów uczniów klasy Ia.
Wpisany przez Agnieszka Skarżyńska, Anna Truskolawska
21 listopada 2020r. uczniowie kl. I – III wraz ze swymi wychowawcami obchodzili Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, który został przedłużony na kolejny tydzień nauki i pracy. W ramach kampanii Cartoon Network “Bądź kumplem, nie dokuczaj” skorzystaliśmy z różnorodnych materiałów przygotowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Mamy nadzieję, że pielęgnowanie szkolnych relacji będzie dzięki nim łatwiejsze, a stworzona przy ich pomocy atmosfera wzajemnego wsparcia, zrozumienia, serdeczności i akceptacji będzie służyć współpracy. Dzieci z chęcią obejrzały prezentację dotyczącą historii i idei tego święta, rozwiązywały zagadki i ćwiczenia interaktywne o życzliwości. Klasy pierwsze wykonały piękne laurki, klasy drugie prace plastyczne na temat: Jesteśmy życzliwi, a klasy trzecie plakat pod hasłem: Miej życzliwość w swej naturze, bo życzliwi żyją dłużej. Teraz, kiedy przeżywamy czas izolacji społecznej uświadamiamy sobie, jak ważne jest posiadanie w swoim otoczeniu dobrych kumpli. Dlatego: Bądźmy życzliwi, bądźmy kumplami – dla siebie i dla innych.
25 listopada lekcje na MS Teams były inne niż zwykle. Zamiast dzieci przed kamerkami usiadły misie! Pomagały w zadaniach lekcyjnych i chciały koniecznie opowiedzieć o sobie. Na szczęście zamiast p. Marioli też siedział miś, który wszystko rozumiał, więc zajęcia potoczyły się bardzo sprawnie i ciekawie. Dzieci obejrzały film o historii misia. Zobowiązały się do spędzania ze swoim misiem więcej czasu. Obiecały pójść z nim na spacer i przygotować mu specjalne miejsce w domu.
Święto Dzień Pluszowego Misia nie ma długiej tradycji, obchodzimy je dopiero od 2002 roku. Nie jest przypadkowa data, bo właśnie tego dnia przypada rocznica powstania maskotki. Mały, duży, bury, kolorowy, milutki, z kokardką czy w kubraczku... Każdy posiada bądź posiadał własnego ulubionego misia pluszowego. Miś pluszowy nieodłącznie kojarzony jest z beztroskim czasem dzieciństwa. Nie można wyobrazić sobie świata bez uroczego, łagodnego misia. Nasi uczniowie również mają swoje ulubione misie i w tym dniu chętnie je prezentują.
20 listopada 2020 r. klasy I-III ze swoimi wychowawczyniami obchodziły Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka. Uczniowie poznali historię związaną z Prawami dziecka w Polsce i Kodeksem Praw Dziecka. Obejrzeli prezentację na ten temat i wysłuchali kilku piosenek zaznajamiających z ich prawami. Najbardziej spodobało im się prawo do zabawy i wypoczynku, wychowania w rodzinie i do nauki. To właśnie te prawa były najczęściej przez dzieci ilustrowane. Rozmowa o prawach była też okazją do przypomnienia, jakie dzieci mają obowiązki.
Wpisany przez Jolanta Samojluk, Agnieszka Zajkowska
Tydzień między 16 a 20 listopada upłynął w naszej szkole pod znakiem życzliwości. W tym czasie wychowawcy wraz ze swoimi klasami podjęli działania, które miały na celu promowanie serdecznych zachowań względem drugiego człowieka.
Uczniowie mieli do wyboru szereg różnych propozycji zadań. Wzięli oni udział w godzinach wychowawczych on-line, na których definiowali życzliwość, określali cechy życzliwego człowieka, rozmawiali o tym, po co potrzebna jest nam życzliwość.
Ponadto wychowawcy klas angażowali podopiecznych w ciekawe mini projekty dotyczące życzliwych zachowań.
Należą do nich m.in.:
- robienie innym ludziom drobnych przysług, okazywanie im miłych gestów,
- wysyłanie ciepłych wiadomości do nauczycieli oraz kolegów i koleżanek na Librusie lub na Teamsach, a także zabawnych emotikonów oraz ilustracji, mających wywołać uśmiech na ustach koleżanek i kolegów,
- noszenie w wybranym dniu przez całą klasę kolorowych ubrań na znak pozytywnego nastawienia do świata i ludzi,
- wykonanie plakietek i plakatów promujących życzliwe postawy.
Te ciepłe gesty, wesołe uśmiechy i serdeczne słowa znajdują potwierdzenie w pięknych zdjęciach, które uczniowie wysyłali wychowawcom na pamiątkę.
Wychowawcy podkreślili niezwykłą wartość wychowawczą Tygodnia Życzliwości. Oby takie zachowania zostały z nami na co dzień.