Podczas ostatniej przedświątecznej lekcji języka polskiego uczniowie klas VIIc oraz VIId otrzymali nietypowe zadanie domowe. Wspólnie z Ebenezerem Scrooge’em – bohaterem „Opowieści Wigilijnej” Karola Dickensa młodzież stworzyła swoje osobiste przepisy na udane Święta. Wszyscy skorzystali nie tylko z doświadczeń eksperta w dziedzinie świętowania (bohater lektury, który przeszedł przemianę po wizycie duchów), ale odwołali się także do własnych przemyśleń. Pomysłowość, kreatywność, wrażliwość uczniów obu klas może być dla nas inspiracją w tym przedświątecznym czasie. Jeśli chcecie poznać sposoby siódmoklasistów na udane święta, zapraszamy do lektury.
Odświętne stroje, piękne choinki i grono domowników towarzyszyły naszemu spotkaniu online. Były rozmowy o tradycjach świątecznych i śpiewanie kolęd. Podsumowaniem był quiz wiedzy o Bożym Narodzeniu dla rodziców. Wszyscy bardzo pięknie i wyczerpująco odpowiadali. Dzieci nie musiały nikomu podpowiadać. Obejrzeliśmy również filmiki z konkursową recytacją Wiktorii i Julka – wiersze o tematyce zimowej i świątecznej. Na koniec składaliśmy świąteczne życzenia. Dzieci pokazały kartki, które wykonały dla kolegów i wychowawczyni. Spotkanie było miłym, świątecznym akcentem, ale nic nie zastąpi tradycyjnego spotkania w świątecznej atmosferze.
Wigilijne spotkanie klasy VI b rozpoczęło się od składania życzeń, było wiele ciepłych słów i serdeczności. Następnie oglądaliśmy zdjęcia i wspominaliśmy zeszłoroczną wigilie: Mikołaja - Kubę, pięknie udekorowany stół, nasze uśmiechnięte twarze i prezenty. Dobrze się bawiliśmy. Na zakończenie wysłuchaliśmy kolęd w wykonaniu Filipa na ukulele i Dawida na pianinie.
W tym roku uczniowie klasy VI b zamiast tradycyjnych prezentów przygotowali sobie nawzajem kartki świąteczne.
Świąteczne spotkanie klasy Vb na Teamsach rozpoczęliśmy od zajrzenia do krainy Muminków, które nie do końca wiedziały, czym jest Gwiazdka. Z pomocą witryny mentimeter.com dokończyliśmy wspólnie zdanie: Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy… Dzięki zgromadzonym odpowiedziom zdradziliśmy Muminkom, że wspominamy wtedy narodziny Jezusa, dzielimy się opłatkiem, składamy sobie życzenia, siadamy razem z rodziną przy stole, spędzamy czas z bliskimi, obdarowujemy się prezentami, kolędujemy. Podczas naszego spotkania on-line próbowaliśmy odtworzyć magię Świąt, dlatego ubraliśmy wirtualne choinki, odgadywaliśmy nazwy wigilijnych potraw, sprawdziliśmy naszą biblijną wiedzę o narodzinach Jezusa, zagraliśmy w świąteczne bingo, a nawet udało nam się spotkać z Mikołajem, który odpowiedział na najbardziej nurtujące nas pytania. Na koniec wychowawczyni odkryła przed uczniami tajemnice wirtualnych życzeń oraz prezentów, które przesyłaliśmy sobie na kilka dni przed poniedziałkowym spotkaniem. Jedną z niespodzianek uczennicy, która podzieliła się z nami instrumentalną wersją samodzielnie zagranych kolęd, wykorzystaliśmy do zabawy w świąteczny quiz „Jaka to melodia?”. Udało nam się zgadnąć tytuły trzech kolęd: „Lulajże Jezuniu”, „Przybieżeli do Betlejem”, „Gdy się Chrystus rodzi”. Nie zabrakło także czasu na wykonanie pamiątkowego zdjęcia przy włączonych kamerkach. Nasze wirtualne spotkanie pozwoliło nam cieszyć się sobą, a także poczuć świąteczny klimat. Aby zachować ten wspólny czas na długo w pamięci, wychowawczyni umieściła wszystkie nasze życzenia, prezenty, świąteczne niespodzianki wykorzystane podczas klasowej Wigilii na wirtualnej tablicy. Zachęcamy do jej odwiedzania, ponieważ znajdziecie tam mnóstwo świątecznych skarbów, którymi chcemy się z Wami podzielić, życząc wszystkim Wesołych Świąt!!!
Od początku października do końca listopada 2020 r. klasy II i III brały udział w Ogólnopolskim Projekcie „Bezpieczne domy – przyjazne miasta” – o ekologicznych rozwiązaniach, współpracy, pomocy i działaniu. Wychowawczynie realizowały cykl zajęć z wykorzystaniem piosenek, prezentacji, kart zadań, gier oraz przekazanej publikacji projektu z opowiadaniami. Zajęcia przybliżały dzieciom tematy przyjaznych dla człowieka miast, klęsk żywiołowych wpływających na życie mieszkańców Ziemi oraz bezpiecznego domu – czy każdy taki ma? Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem, gdyż poruszał nowe treści i odnosił się do postrzegania przez dzieci innych kultur. W podsumowaniu akcji każda klasa dostała certyfikat udziału od organizatorów.
W roku szkolnym 2020/2021 klasy pierwsze biorą udział w XII Edycji Akademii Bezpiecznego Puchatka. Jest to ogólnopolski program edukacyjny obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech strefach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie. Po przeprowadzeniu zajęć przez wychowawczynie, na podstawie otrzymanych materiałów, zdobytą przez dzieci wiedzę weryfikuje Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Szkoła, po zrealizowaniu wszystkich elementów programu otrzyma Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, a biorące udział w akcji pierwszaki - dyplomy dla uczniów.
W dniach 23-27.11.2020 r. klasa II b obchodziła Tydzień Życzliwości biorąc udział w Ogólnopolskiej Kampanii Cartoonnetwork „Bądź kumplem, nie dokuczaj” objętej patronatem m.in. przez Rzecznika Praw Dziecka. Każdego dnia poświęcaliśmy parę minut lekcji online na rozmowę o życzliwości, przyjrzeliśmy się Kodeksowi Kumpla, zastanawialiśmy się, co by było, gdyby każdy był taki sam i doszliśmy do wniosku, że super, iż się różnimy! Przypomnieliśmy sobie, jak powinniśmy okazywać sobie nawzajem życzliwość i że pomoc, nawet najmniejsza, jest wyrazem uprzejmości i przyjaźni. Zapoznaliśmy się ze stroną badzkumplem.cartoonnetwork.pl, na której dzieci chętnie wykonały quizy o przyjaźni. Dostaliśmy również podziękowania od Kamila Stocha, który jest jednym z ambasadorów kampanii oraz certyfikat uznania dla całej klasy.