Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym
Lista uczestników IV Konkursu Recytatorsko-Muzycznego poświęconego pamięci Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki
Wpisany przez Administrator   

Lista uczestników IV Konkursu Recytatorsko-Muzycznego poświęconego pamięci Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki

6 czerwca 2018 r.

Konkurs Recytatorski:

Szkoła Podstawowa nr 2 im. R. Traugutta w Czarnej Białostockiej

1. Karolina Mróz

2. Maciej Bankiewicz

 

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku

3. Tomasz Lisowski

 

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Płaskiej

4. Barbara Pużyńska

5. Mateusz Kozielski

 

Szkoła Podstawowa im. Sybiraków w Krasnymborze - Gimnazjum im. Sybiraków w Krasnymborze

6. Aleksandra Wojewnik

 

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży

7. Damian Śliwiński

 

Szkoła Podstawowa nr 42 im. Bł. ks. Michała Sopoćki w Białymstoku

8. Emilia Głogowska

 

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Kard. S. Wyszyńskiego w Łapach

9. Eryk Kmita

10. Dawid Choiński

 

Gimnazjum w Zespole Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym

11. Kinga Woźniuk

12. Dominika Skórak

 

 

 

 

 

 

 

 

Konkurs Pieśni:

Szkoła Podstawowa nr 2 im. R. Traugutta w Czarnej Białostockiej

1. Urszula Piktel

Zespół Szkół Katolickich  im. Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku

2. Kornelia Zajkowska

3. Natalia Steckiewicz

 

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży

4. Damian Śliwiński

 

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Kard. S. Wyszyńskiego w Łapach

5. Małgorzata Łapińska

6. Wiktoria Łupińska

 

Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. Wacława Rabczyńskiego z oddziałami gimnazjalnymi w Wasilkowie

7. Agata Daniłowicz

 

Katolicka Szkoła Podstawowa im.  ks. Franciszka Blachnickiego w Białymstoku

8. Lidia Bartoszewicz

 

Gimnazjum w Zespole Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Górnym

9. Kinga Jastrzębska

10. Kinga Woźniuk

Kolejność występów uczestników Konkursu Recytatorskiego i Konkursu Pieśni będzie podana w dniu Konkursu w siedzibie Organizatora.

Zapraszamy 6 czerwca na godz. 9.30.

 

 
Wyniki konkursu plastycznego "Kto ty jesteś? Polak mały!"
Wpisany przez Kamila Sawicka, Katarzyna Sawicka, Anetta Śliwowska   

rodzinny konkurs plastyczny pod tytułem „Kto ty jesteś? Polak mały!”. Spośród blisko 30 prac Jury w składzie: pani wicedyrektor Beata Cylwik, pani Iwona Dudzik, pani Alicja Borchert i pani Anna Radziewicz, wyłoniło zwycięskie prace. Wyniki głosowania przedstawiają się następująco:

 

I miejsce- Aleksandra i Anna Kendyś z Rodziną,

II miejsce- Helena Trzpis z Rodziną,

III miejsce- Julia Matys z Rodziną.

 

Wyróżnienia:

Kamil Kondraciuk z Rodziną,

Hanna Ramotowska z Rodziną,

Wiktoria Wojewódzka z Rodziną

 

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach!

 

rodzinny konkurs plastyczny pod tytułem „Kto ty jesteś? Polak mały!”. Spośród blisko 30 prac Jury w składzie: pani wicedyrektor Beata Cylwik, pani Iwona Dudzik, pani Alicja Borchert i pani Anna Radziewicz, wyłoniło zwycięskie prace. Wyniki głosowania przedstawiają się następująco:

 

I miejsce- Aleksandra i Anna Kendyś z Rodziną,

II miejsce- Helena Trzpis z Rodziną,

III miejsce- Julia Matys z Rodziną.

 

Wyróżnienia:

Kamil Kondraciuk z Rodziną,

Hanna Ramotowska z Rodziną,

Wiktoria Wojewódzka z Rodziną

 

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach!

 
Warsztaty Sensoplastyki
Wpisany przez Anetta Śliwowska, Kamila Sawicka   

Choć za oknem wiosna w pełni, dzieci z grupy Pszczółek wraz z Mamami w poniedziałek 7 maja 2018 r. miały okazję przypomnieć sobie zabawy zimowe i pobawić się śniegiem. W dodatku takim śniegiem, który nigdy się nie roztapia! Później wszyscy zebrani przygotowali własnoręcznie różnokolorową ciastolinę, a na koniec ciastem przypominającym naleśnikowe, malowali obrazki, które urosły w mikrofalówce! Niemożliwe? A jednak! Wszystko to dzięki warsztatom Sensoplastyka®, których celem była polisensoryczna, multikolorowa i przede wszystkim atrakcyjna zabawa. Dziękujemy Mamom i dzieciom za wspólnie spędzony czas J

 

 
Projekt "Programowanie od podstaw"
Wpisany przez Mariola Sagun   

Projekt „Programowanie od podstaw” - rozwój kompetencji cyfrowych wśród nauczycieli i uczniów klas 1-3 realizowany jest z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020  w ramach umowy podpisanej pomiędzy Politechniką Białostocką i Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Celem projektu jest wsparcie rozwoju kompetencji w zakresie nauczania programowania i stworzenie warunków do wprowadzenia nauki programowania do klas 1-3 szkół podstawowych.

Cel ten zostanie zrealizowany dwuetapowo. Najpierw odbyły się szkolenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie programowania i nauki programowania. Nauczyciele wsparci zostali niezbędnymi pomocami dydaktycznymi. Sprzęt, np. maty edukacyjne, tablety i roboty, wykorzystywany w trakcie szkolenia został przekazany do szkół i jest wykorzystywany w drugim etapie, tj. w zajęciach
z uczniami.

Każdy przeszkolony nauczyciel prowadzi nieodpłatnie dodatkowe zajęcia
z programowania w wymiarze 30 godzin. Jedne zajęcia przeprowadzone zostały na Politechnice Białostockiej. W roku szk. 2017/2018 szkoliło się pięć nauczycielek
z naszej szkoły, a w następnym kolejne cztery.

W roku szkolnym 2017/2018 projekt realizują panie: Anna Truskolawska, Agnieszka Skarżyńska, Anna Wysocka – Borys, Małgorzata Dzitowska oraz Iwona Niewińska. Zajęcia z programowania prowadzone są w klasach III.

 

 

 
Konkurs Piosenki Dziecięcej „O Tobie śpiewam Ojczyzno”
Wpisany przez Mariola Sagun   

10.05.2018r. odbył się w naszej szkole Konkurs Piosenki Dziecięcej „O Tobie śpiewam Ojczyzno”. Zorganizowany został przez p. Mariolę Sagun w ramach całorocznych obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Brali w nim udział uczniowie z klas I-III. Jury w składzie p. Teresa Radziewicz i p. Małgorzata Stasiewicz wyłoniło zwycięzców:
I miejsce – Filip Zajkowski z klasy IIIa z utworem „Jak długo w sercach naszych”
II miejsce – Zuzanna Sobocińska z klasy IIa z utworem „Taki kraj”
III miejsce – Antonina Litwińczuk z klasy Ia z utworem „Nasze polskie ABC”
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

 

 
Wyjazd klas I do Opery i Filharmonii Podlaskiej
Wpisany przez Mariola Sagun   

11.05.2018r.  uczniowie klas pierwszych pod opieką pań Marioli Sagun, Agaty Brzósko i Anny Łysenko udali się do Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku na bajkę muzyczną „Sprawa Kapturka Cz.”. Przed spektaklem mogli zwiedzić ten wspaniały gmach. Pracownica opery opowiedziała wiele ciekawostek i pokazała dzieciom operę „od kuchni”. Ogromna scena, dekoracje, rekwizyty, stroje, nowoczesne rozwiązania techniczne zaskoczyły wszystkich. Najwięcej emocji wzbudzały szklane schody. Po zwiedzaniu uczniowie obejrzeli spektakl - uwspółcześnioną wersję baśni, w której tradycyjny las zastępuje wielkomiejska dżungla. Miasto to miejsce nie tylko pełne możliwości, ale też pokus i niebezpieczeństw, na które narażony jest każdy – zwłaszcza najmłodsi. Przyjaźń, posłuszeństwo, odpowiedzialność, to tylko niektóre wartości promowane w tym barwnym widowisku.

 
Audycja muzyczna dla klas 0 – III
Wpisany przez Agnieszka Skarżyńska   

11 maja 2018 roku uczniowie przedszkola i  klas II – III mieli okazję wysłuchać audycji muzycznej pt. „ O smutnym Mollu i wesołym Durze”, w wykonaniu artystów zespołu Arte - Muza.

W piękny słoneczny dzień spotykają się dwaj przyjaciele – Dur i Moll. Moll jest bardzo smutny i przygnębiony, chociaż nie ma do tego powodów. W życiu wszystko mu się układa, jest zdrowy i bogaty, a mimo to nic go nie cieszy. Dziwi to wesołego Dura, który, pomimo że jest biedny, schorowany i musi bardzo ciężko pracować, to cały czas jest zadowolony i uśmiechnięty. Obaj panowie wplątują się w różne zabawne sytuacje, ale każdy z nich reaguje inaczej – Moll się martwi, a Dur się cieszy.

Przy okazji przygód dwójki przyjaciół dzieci zapoznały się z pojęciami muzycznymi „dur” i „moll”. Dowiedziały  się dlaczego melodie w tonacjach durowych brzmią wesoło, a te w tonacjach molowych smutno. Uczyły się również śpiewać i rozróżniać akordy durowe i molowe.

 
Ramowe rozkłady dnia
Wpisany przez Katarzyna Sawicka   

Rok szkolny 2017/2018

Grupa 3–latków „Kasztanki” sala P1

wychowawczynie: mgr Anna Skorulska , mgr Beata Birycka

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

6.30 – 8.00 Powitanie, zbieranie się dzieci; zabawy swobodne manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne i zabawy ruchowe; krótkie rozmowy z rodzicami przeprowadzane w celu pozyskania bieżących informacji o dziecku

8.00 – 8.15 Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe                    i zabiegi higieniczne

8.15 – 8.40 Śniadanie

8.40 – 9.00 Czynności higieniczne po śniadaniu; nauka korzystania          z toalety, mycie zębów, uczenie dzieci samodzielności

9.00 – 9.30 Zajęcia wychowawczo – edukacyjne z całą grupą wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju

9.30 – 11.00 Spacery, gry i zabawy na placu zabaw; obserwowanie przyrody; w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy ruchowe i swobodne w Sali przedszkolnej

11.00  –  11.30 Język angielski

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne

11.45 – 12.15 Obiad

12.15 – 12.30 Przygotowanie do relaksu – czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne

12.30 – 14.30 Odpoczynek  poobiedni (leżakowanie) – słuchanie muzyki relaksacyjnej

14.30 – 14.45 Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne

14.45 – 15.00 Podwieczorek

15.00 – 17.00 Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; dowolne gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci; ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu; rozchodzenie się dzieci.

 

 

Grupa 4–latków „Motylki” sala P3

wychowawczyni: mgr Agnieszka Pućkowska

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.30 – 7.45 -  Powitanie, zbieranie się dzieci, zabawy swobodne manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne.

7.45 – 8.10 -  Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Rozmowy kierowane, zabawa ruchowa.

8.10 – 8.15 -  Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne.

8.15 – 8.30 - Śniadanie.

8.30 – 8.45 - Czynności higieniczne, mycie zębów.

8.45 – 9.30 -  Zajęcia wychowawczo – edukacyjne z całą grupą wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju.

9.30 – 10.15 -  Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.

10.15 – 11.15- Spacery, gry i zabawy na placu zabaw; obserwowanie przyrody; zajęcia sportowe na powietrzu lub w sali.

11.15 – 11.45 – Język angielski lub religia

11.45 – 12.00 - Przygotowania do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne.

12.00 – 12.30 - Obiad.

12.30 – 13.00 – Relaks poobiedni ( słuchanie muzyki, audiobooka, czytanie książek).

13.00 – 14.30 – Zajęcia i zabawy popołudniowe w sali lub w ogrodzie wynikające z zainteresowań dzieci, praca wspomagająca rozwój dziecka, praca stymulacyjno – kompensacyjna, wychowawcza, praca z dzieckiem wyróżniającym się szczególnymi uzdolnieniami i zainteresowaniami, gry i zabawy stolikowe.

14.30 – 14.45 - Przygotowania do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne.

14.45 – 15.15 - Podwieczorek.

15.15 – 17.00 - Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci

 

 

 

Grupa 5–latków „Żabki” sala P2

Wychowawczynie: mgr Katarzyna Sawicka , mgr Monika Kaliszewska

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.30 – 8:00 -  Powitanie, zbieranie się dzieci, zabawy swobodne manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne.

8.00 – 8.10 -  Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela, zabawa ruchowa.

8.10 – 8.15 -  Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne.

8.15 – 8.30 Śniadanie.

8.30 – 8.45 - Czynności higieniczne, mycie zębów.

8.45 – 9.15- Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne prowadzone z całą grupą lub w zespołach)

9.15-9.40- Zabawy muzyczno-ruchowe

9:40-10.20- Zajęcia wychowawczo – edukacyjne z całą grupą wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju.

10.20 – 11.50 - Spacery, gry i zabawy na placu zabaw; obserwowanie przyrody; zajęcia sportowe na powietrzu lub w sali. 11:00-11:30-Język angielski (poniedziałek, środa)

11.50 – 12.00 - Przygotowania do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne.

12.00 – 12.30 - Obiad.

12:30-13.00 - Relaks poobiedni (słuchanie muzyki, audiobooka, czytanie bajek)

13.00 – 14:30 - Zajęcia i zabawy popołudniowe:

- zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie,

- praca wspomagająca rozwój dziecka (praca stymulacyjno- kompensacyjna, wychowawcza oraz praca z dzieckiem wyróżniającym się uzdolnieniami  i zainteresowaniami),

-gry i zabawy stolikowe

14.30 – 14.35 - Przygotowania do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne.

14.35 – 14.50 - Podwieczorek.

14.50 – 17.00 - Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci

Grupa 6–latków „Sówki” sala P4

wychowawczynie: mgr Monika Zawadzka , mgr Agnieszka Ostrowska

Grupa 5–latków „Pszczółki” sala P5

wychowawczynie: mgr Anetta Śliwowska , mgr Agnieszka Ostrowska

nauczyciel wspomagający: mgr Kamila Sawicka

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z dziećmi oraz z ich opiekunami. Wykonywanie zadań indywidualnych, kończenie prac z dnia poprzedniego. Oglądanie książek, czasopism, rozwiązywanie zagadek, rebusów i łamigłówek, podejmowanie gier i zabaw dydaktycznych. Ćwiczenia poranne według zestawów.

8.00 – 8.15

Przygotowanie się do śniadania. Mycie rąk – wdrażanie do higieny osobistej.

8.15 – 8.40

Śniadanie – praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków.

8.40 – 8.45

Porządkowanie sali, pomoc w przygotowaniu pomocy do zajęć.

8.45 – 9.45

Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne prowadzone z całą grupą lub w zespołach wg planu w dzienniku, z zakresu wszystkich działów programowych, z uwzględnieniem 10 minutowych przerw między jednostkami metodycznymi.

9.45– 10.35

Zajęcia dodatkowe/ zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci.

10.35 - 10.50

Czynności samoobsługowe związane z wyjściem na podwórko.

10. 50 - 11.50

Spacery, zabawy i gry terenowe – w razie niepogody zabawy konstrukcyjne, badawcze, prace gospodarcze i porządkowe. Słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek.

11.50 – 12.00

Przygotowanie się do obiadu. Mycie rąk – wdrażanie do higieny osobistej.

12.00 – 12.20

Obiad  – praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków.

12.20 – 12.35

Mycie zębów po posiłku.

12.35 – 13.00

Omawianie z dziennika wydarzeń dnia, praca indywidualna, słuchanie bajek, śpiewanie piosenek. Rozchodzenie się dzieci do domu lub grupy popołudniowej.

Grupa popołudniowa:

13.00 – 14:30 - Zajęcia i zabawy popołudniowe:

- zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie,

- praca wspomagająca rozwój dziecka (praca stymulacyjno- kompensacyjna, wychowawcza oraz praca z dzieckiem wyróżniającym się uzdolnieniami  i zainteresowaniami),

-gry i zabawy stolikowe

14.30 – 14.35 - Przygotowania do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne.

14.35 – 14.50 - Podwieczorek.

14.50 – 17.00 - Zabawy doskonalące funkcje poznawcze i grafomotoryczne; gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, ewentualnie pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci

*Ramowe rozkłady mogą ulec zmianie w zależności od organizacji dnia.

Rodzicie zobowiązani są do przyprowadzania dzieci do godziny 8:00.

 

Od godziny 13:00 wszystkie dzieci przebywają w dolnej części przedszkola.

 
XIII Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Regionalnej im. Sylwii Chorąży
Wpisany przez Agnieszka Zajkowska   

W dniu 11 maja 2018 r. odbył się XIII Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Regionalnej im. Sylwii Chorąży. Jury w składzie:  Kinga Matusiak (przewodniczący), Julita Skiepko, Paulina Miłkowska, Helena Marcinkiewicz (członkowie), po wysłuchaniu uczestników postanowiło przyznać:
I miejsce Gabrieli Matwiejczuk  ze Szkoły Podstawowej nr 9 im. 42 Pułku Piechoty w Białymstoku za recytację wiersza Leonardy Szubzdy „W Kuryłach”;
II miejsce Aleksandry Szabuńko ze Szkoły Podstawowej nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. 2 Korpusu PSZ na Zachodzie w Białymstoku za recytację wiersza Teresy Radziewicz „Sonia kocha”;
III miejsce Wiktorii Głażewskiej ze Szkoły Podstawowej nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. 2 Korpusu PSZ na Zachodzie w Białymstoku za recytację wiersza Joanny Tołłoczko „Ja Penelopa”.
Ponadto przyznano wyróżnienia:
- Dominice Skórak z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Juchnowcu Kościelnym za recytację wiersza Józefy Drozdowskiej „Widzenie nad Czarną Hańczą”;
- Julii Grabowik ze Szkoły Podstawowej nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. 2 Korpusu PSZ na Zachodzie w Białymstoku za recytację wiersza Teresy Radziewicz „Wiersz, który nie może mieć tytułu”;
- Samancie Sikorze z Gimnazjum im. Grzegorza Chodkiewicza w Zabłudowie za recytację wiersza Dariusza Adamowskiego „Sonet”.

 

 

 

 

 
Czytanie jest the best
Wpisany przez Monika Żochowska, Katarzyna Mosiej   

Uczniowie klas I, IV, V i VI pod opieką nauczycieli (p.Agaty Brzósko, p. Alicji Borchert, p. Katarzyny Mosiej, p. Moniki Żochowskiej) wzięli udział w wojewódzkim konkursie plastycznym "Czytanie jest the best". Ich zadaniem było wykonaniu ilustracji do książki ulubionego autora lub plakatu promującego czytanie. Jury szkolnego etapu konkursu sposród 14 zgłoszonych ilustracji wytypowało 6 prac, które wzięły udział w finale wojewódzkim. Wśród wyróżnionych uczniów znaleźli się: Martyna Sulik (Ia), Michał Ochocki (Ia), Sebastian Żędzian (IVa), Marcin Domaszuk (IVb), Gabriela Bieryło (Va),  Zuzanna Lul (VIb). Laureatem konkursu został Sebastian Rzędzian, który nagrodę odebrał z rąk samego Grzegorza Kasdepke podczas V Międzynarodowych Targów Książki w Białymstoku. Wszystkim uczestnikom, wyróżnionym i laureatom konkursu serdecznie gratulujemy. Mamy nadzieję, że udział w konkursie przyczyni się do promocji czytelnictwa wśród uczniów naszej szkoły.


 
Dzień Otwarty!
Wpisany przez Administrator   

Szanowni Państwo,

16 maja 2018 r. (środa) w godzinach 16.00-19.00 odbędą się spotkania z wychowawcami klas IV-VII i gimnazjum oraz dzień otwarty. Będzie można spotkać się ze wszystkimi nauczycielami uczącymi Państwa dzieci i indywidualnie porozmawiać. Listy nauczycieli wraz z salami zostaną zamieszczone przy wejściu do szkoły oraz przy pokoju nauczycielskim.

 

Zapraszamy!

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 77